Monday, October 14, 2013

Nieznana metoda walki z zapchanym katalizatorem - Cataclean - Unknown method of fighting with clogged catalytic converter

Ostatnio zauważyłem że moje auto spala dość pokaźne ilości paliwa. 

Jak to zwalczyć? 

Czytałem że winny może być "zapchany" katalizator, a że w moim aucie jest ich 3szt. to tym bardziej wziąłem je na cel. 
Pytanie? Jak przeczyścić katalizator bez zdejmowania go z układu wydechowego. Szukałem czegoś na polskich stronach lecz niczego nie znalazłem, natomiast na zagranicznych znalazłem ciekawy środek o nazwie Cataclean - Engine and Catalytic Converter Cleaning Treatment co w wolnym tłuczeniu oznacza Cataclean - środek do czyszczenia silnika i katalizatora.
cat converter, Cataclean, cataclean review, catalytic converter prices, clean catalytic, clogged catalytic converter, czyszczenie katalizatora, filtr, katalizator, mr gasket, sadpal, zapchany katalizator, zmniejsz spalanie, clogged catalytic converter, clean catalytic converter
Cataclean, zapchany katalizator, czyszczenie katalizatora, clogged catalytic converter

Udało mi się nabyć ten środek.

Po kilku dniach miałem już w domu Cataclean.
Butelka koloru szarego, należało go wlać do pozostałej benzyny tj. na 14-15litrów. I tak też uczyniłem.
Przyznam szczerze że miałem obawy przed zastosowaniem tego magicznego środka, a mój strach był tym większym im głębiej zagłębiałem się w filmiki na youtube, gdzie po zastosowaniu cataclean'a z rur samochodów zaczął wydobywać się biały dum, a raczej kłęby białego dymu.
Ciekawiło mnie czy w moim aucie będzie to samo.
Cataclean zastosowałem do benzyniaka o pojemności 2.0, który wydawał mi się mułowaty i jakby coś go przypychało, a już o spalaniu nie wspomnę bo było one bardzo wysokie.

Jakie były objawy po zalaniu cataclean'a?

Zgodnie z instrukcją, po wlaniu tego środka należało normalnie użytkować auto. Z racji tego że mało jeżdżę i w 90% po mieście, zrobienie 100km zajęło mi parę dni. Dlaczego 100km? Bo moje auto mniej więcej tyle pali przy normalnej jeździe.
Przy pierwszy odpaleniu silnika, stwierdzam że żaden biały dym nie wydobywał się mojej rury wydechowej, ale dobrze... pomyślałem niech się silnik dobrze rozgrzeje to się w tedy okażę. Niestety, lub stety, ale białej chmury za mną było brak.
Auto normalnie delikatnie wypuszczało spaliny, nic więcej.
Dobrze, pomyślałem że to dopiero początek czyszczenia Catacleanem i dam mu szanse, czyli wyjeżdżę do końca zalane 14litrów.

Po wypaleniu benzyny do cna, stwierdzam że catacelan - nie działa!


Dlaczego?
Moje auto dalej pali tyle samo na 100km co poprzednio, tak samo zapala jak poprzednio (ten sam czas zapłonu), zbiera się tak samo jak poprzednio.
Czytałem także na zagranicznych forach, że auto po dodaniu tego środka może "prychać, kichać" itd. a z rury wydechowej mogą wydobywać się różne nieczystości - krótko: nieprawda. Moje auto żadnego z wymienionych objawów nie doświadczyło.


Czy warto wydawać pieniądze na Cataclean? Myślę, że odpowiedź nasuwa się sama... lepiej zalać do baku lepszej jakości paliwa.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts