Saturday, November 2, 2013

Ceramizer Ty też w to nie uwierzysz? - You also don't believe it?

Ceramizer jest jednym z pierwszych środków, które mają czynić cuda w naszym silniku

Zapewne Ktoś zaraz wskaże że pierwszy był Militec 1 - nie ma to teraz znaczenia. Jako że naoglądałem się w sieci, filmików o cudownych właściwościach Ceramizera postanowiłem przetestować go na skórze mojego auta. Cermizer zakupiony u dystrybutora (produkt 100% oryginalny).

Już na początku zacząłem mieć wątpliwości, jak to coś o pojemności 5ml może zmienić cokolwiek w moim silniku.

Objawy jakie posiadał mój samochód przed aplikacją ceramizera:
- Długo bo ok.4sekund kręcił rozrusznikiem zanim zapalił - silnik technicznie sprawny, wymienione wszystko, mechanicy rozkładali ręce
- kopcił z rury - mimo iż była to benyzna, wydawało mi się że zbyt obficie dymi - sondy i wtryski, katalizator nowy - wszystko sprawdzone mechanicy znowu rozkładali ręce.
- wysokie spalanie - według mnie za wysokie jak na silnik 1.8benzyna, gdzie spalanie wynosiło 14-15litrów
Zgodnie z instrukcją obsługi, należy najpierw rozgrzać silnik do temp. roboczej następnie zaaplikować ceramizer do oleju silnikowego i pozostawić auto na wolnych obrotach prze 10-15minut.

Codziennie nowe testy wideo:
https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA

Tak też uczyniłem, podczas gdy auto stało te docelowe 10minut po aplikacji ceramizera, wskazówka od obrotomierza na początku delikatnie wzrosła, za po 10minutach spała do ok. 700rpm - nigdy mój silnik nie miał tak niskich obrotów.
Pomyślałem sobie, może coś w tym jest - silnik ma lżej dlatego obroty spadły.
Dobrze, przejdźmy do jazdy próbnej.
Niestety żadnych zmian nie zauważyłem, jak przed aplikacją, ale zgodnie z instrukcją pełny proces ceramizacji trwa 2000-3000km, tw. spokojnie poczekajmy do końca.

additif boite de vitesse, ceramizator, Ceramizer, ceramizer do silnika, ceramizer opinie, joint de culasse, regeneracja skrzyni biegów, spalanie paliwa, xceramic,
Ceramizer do silnika, dodatki do oleju, oil additive


Po pokonaniu wyznaczonego dystansu (ponad 3000km) stwierdzam że:

- Ceramizer w moim silniku nie działa. Dlaczego? Ponieważ nie zauważyłem, aby auto zbierało się lepiej, nie zauważyłem spadku spalania. Silnik pracuje identycznie jak przed aplikacją.
Auto nie było poddawana badaniu technicznemu - tw. nie mogę stwierdzić czy stopień sprężania uległa zmianie. Zaznaczam również że auto przed aplikacją cermizera było w dobrym stanie technicznym, a sam cermizer został zaaplikowany w celach testowych.

Po testach ceramizera z których nic nie wynikało, postanowiłem znowu zagłębić w czeluści internetu. Znalazłem ciekawą informacje na temat cermizerów, którą warto przeczytać. Nadmieniam jednak, że nie jest autorem tej że informacji.

Dodatki do olejów na bazie materiałów ceramicznych – ceramizery.
W 1997 roku na rynku pojawił się nowy produkt z serii dodatków do olejów- ceramizer Ceramic później nazwany Xeramix PM. W tym i innych produktach tej grupy podawano, że zawierają jakiś materiał mikroceramiczny, zdolny do reparacji powierzchni metalu. W przebiegu kilku lat w ramach reklamy podano, że chodzi o „space technology“ to znaczy, że ten produkt wynaleziono w ramach badań materiałów dla pojazdów kosmicznych. Tych informacji owszem nie podaje firma belgijska, która jest producentem Xeramix. Produkty mikroceramiczne są produkowane nie tylko przez belgów, a  i w Niemczech (CERASAFE),
i oczywiście w Polsce – Ceramizer. Nie będziemy wydawali opinię o ceramizerze polskim, decyzję pozostawimy na użytkowniku. Dla informacji publikujemy wyniki doświadczenia, przeprowadzonego przez prof. Inż. Jerzego Kowara, Ph. D. Na Uniwersytecie Rolniczym w Pradze ( jeden z największych ekspertów w dziedzinie smarów i paliw) z środkiem CERASAFE.
Oto tłumaczenie „Opinii do produktu“
Produkt: CERASAFE, high tech Keramik, Deutschland
Producent: Maria Ascendon Krist, Josef Ganringed, Dieter Hotzel
Wiesbaden, Oranienstrasse 54, BRD
tel: +49611305911
Środek jest deklarowany jako smar mikroceramiczny i jest polecany jako dodatek do olejów silnikowych, przekładniowych i innych, które mają chronić trące pary materiałów przed zużyciem.
Na podstawie własnych doświadczeń nie polecam stosować dany produkt do silników spalinowych z tego powodu, że podczas dużych temperatur, powstałych w obszarze spalania  powstaje na bazie degradacji termicznej dwutlenek krzemu z wysokimi właściwościami trącymi na trące się powierzchnie metalu. Środek zrobiony w stabilizowanej formie żelu tylko w temperaturach niższych od 100oC. Przy wyższych temperaturach dochodzi do degradacji żelowej fazy i na koniec dochodzi do powstawania piasku z własnościami silnie trącymi.
Preparat poddałem obok innego, wypaleniu  w piecu elektrycznym w temperaturze około 450oC. Po ochłodzeniu zważyłem resztki krzemowe i w stosunku do pierwotnej ilości, włożonej do pieca, ustaliłem, że środek zawiera po wypaleniu 14,5% wysoce twardego kwarcu.
Środek CERASAFE otrzymałem w oryginalnej puszce z olejem z uszkodzonego silnika od właściciela, w celu przeprowadzenia analizy oleju i środku! Olej z uszkodzonego silnika zawierał wysoką zawartość cząsteczek żelaza powstałych na skutek tarcia, zarejestrowaną przez ferrograf laboratoryjny. Cząsteczki odznaczały się wysoce silnymi własnościami trącymi, powodującymi zużycie i również były obecne morfologicznie potwierdzone cząsteczki ze śladami wycieku oleju z cylindra powstałe jako skutek mostków spawania na powierzchni kontaktowej. W zużytym oleju również stwierdzono degradowane formy pierwotnego środka ceramicznego.
Zakończenie: Zwyczajnie w środkach, produkowanych w Niemczech znajdziemy na opakowaniu, lub na ulotkach, dołączonym do produktu, polecenie niektórych organizacji oficjalnych , np. DEKRA lub innej organizacji dotyczącej motoryzacji. Tego owszem w środku CERASAFE nigdzie nie nalazłem!
Analizę i opinii produktu dokonał:
Profesor Ing. Jerzy Kovar, Ph.D.
Oddział chemii Uniwersytetu rolniczego w Pradze
Przeszukaliśmy dużo stron internetowych, dotyczących materiałów ceramicznych i wszędzie podawano te same informacje, dotyczące „fantastycznych“ rezultatów i wyników doświadczeń na silnikach. Tylko z jedną różnicą- wszędzie dla pielęgnacji silnika używano od 250 ml do 500 ml dodatku. Tylko Polski Ceramizer jest tak super, iż wystarczy 5 ml na cały silnik. Nie wiem, gdzie jest prawda. Lepiej aplikować mniej, żeby nie uszkodziło? Kto tam wie? Interesujący jest wynik doświadczeń, przeprowadzonych przez Akademię Wojskową w Brnie w 1997 roku, gdzie potwierdzono, iż produkt działa w silnikach benzynowych  a w silnikach diesla nie
( doświadczenie przeprowadzono z oryginalnym produktem ). Co to za produkt? Jak już podaliśmy, po sondażu reakcji na temat xeramic to znaczy ceramizer to wynik jest 50 na 50 – to znaczy połowa twierdzi, iż pomaga i rezultaty są pozytywne, druga połowa absolutnie nie poleca z powodu awarii silników (zatarcie i ciężka dewastacja) lub absolutnie żaden efekt. Interesujące są różnice informacji o pozytywnych efektach – strony kanadyjskie – wzrost mocy i obniżka zużycia paliwa 5%. Strony europejskie – wzrost mocy +20%, zużycie paliwa -30%. To już świadczy o oszustwie, niechaj państwo zadecydują sami czy ten produkt jest „cudem“ lub nie!

Przeczytawszy ten artykuł zacząłem się bać o swój silnik w który dalej "pływa" ceramizer.

Po głowie chodzi mi tylko i wyłącznie związki krzemu, które mogą spowodować spustoszenie w moim silniku. Próbowałem znaleźć odpowiedź w sieci, jednak bez skutecznie. Postanowiłem zaczerpnąć informacji u źródła czyli u producenta ceramizera.
Zadałem pytanie mailowe o występujące związki krzemu w ceramizerze. Po ok. tygodniu otrzymałem odpowiedź, lecz niestety odpowiedź w ogóle odbiegała od temu - może mają coś do ukrycia, a może nie chcą powiedzieć.

Piotr Tester

No comments:

Post a Comment

Popular Posts