Monday, January 5, 2015

Prosty sposób na szarpanie automatycznej skrzyni biegów - Motor-life - A simple way to jerk automatic gearbox

Dzisiaj testuje po raz kolejny motor-life, który można stosować nawet jako dodatek w automatycznych skrzyniach biegów. 

Pierwsze testy, opinie z Motor-life można zobaczyć tu: http://uszlachetniacze.blogspot.com/2013/12/motor-life-uniwersalny-uszlachetniacz.html

Jednak wracając do dzisiejszego testu, ciekawostką jest fakt iż, innych środków/dodatków nie zaleca się do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów gdyż grozi to ich uszkodzeniem. Sprawdźmy jak poradzi sobie motor-life jako dodatek w automatycznej skrzyni biegów.

Prosty sposób na szarpanie automatycznej skrzyni biegów - Motor-life, dodatki do skrzyni automatycznej, dodatek do skrzyni automatycznej, dodatek do automatycznej skrzyni biegów, dodatki do oleju skrzyni automatycznej, dodatki do skrzyń automatycznych, dodatek do oleju skrzyni automatycznej, dodatki do automatycznej skrzyni biegów, jaki dodatek do skrzyni automatycznej, dodatki do oleju automatycznej skrzyni biegów, dodatek do skrzyn automatycznych, dodatek do automatycznych skrzyń biegów, bilstein r 2000, bilstein r2000 opinie, bilstein r2000 ???????, bilstein r2000 ??????9, sistema bilstein r2000, ???? bilstein r2000, ?????????? bilstein r2000, bilstein r2000 engine flush system, bilstein r-2000 engine flush, bilstein r-2000 engine treatment, bilstein r-2000, bilstein r-2000 manual, heated bilstein r-2000 engine flush, bilstein r-2000 additive, bilstein r-2000 solution, bilstein r-2000 price, buy bilstein r-2000, bilstein r 2000 opinie, bilstein r-2000 et, bilstein r-2000 do skrzyni, lube gard warto, lubegard czerwony, lubegard m-v atf, lubegard opinie, lubegard.com, lubegard automatic transmission protectant, jiffy lube gardnerville nv, lubegard transmission additive, lube gard transmission additives, jiffy lube gardena ca, jiffy lube garden grove, jiffy lube garden grove ca, lubegard additives, lubegard shudder fix, lubegard, lubegard red, lube gard lubegard instantshud, lubegard kool it, lubegard platinum, lubegard 61910, lubegard universal cvt fluid, lubegard chart, lubegard 63010, lubegard power steering, automatic transmission fluid conditioner, automatic transmission fluid conditioner reviews, automatic transmission fluid additive reviews, automatic transmission fluid additive, automatic transmission fluid additive package, lucas automatic transmission fluid conditioner reviews, lucas automatic transmission fluid conditioner directions, automatic transmission oil additive, lucas oil automatic transmission fluid conditioner, atp automatic transmission fluid additive, lucas automatic transmission fluid conditioner, lucas oil automatic transmission fluid conditioner review, lucas oil automatic transmission fluid conditioner reviews, lucas oil\/20 oz. automatic transmission fluid conditioner, lucas oil 10441 automatic transmission fluid conditioner - 20 oz, automatic transmission fluid conditioners, oil additiv automatic transmission, oil additiv automatic gearbox repairs, oil additiv automatic gearbox problems, oil additiv automatic gearboxes, oil additiv automatic gearbox warning, oil additiv automatic gearbox oil, oil additiv automatic gearbox faults, oil additiv automatic gearbox repair, oil additiv automatic gearbox parts, oil additiv automatic gearbox diagram, oil additiv automatic gearbox problem, oil additiv automatic gearbox, motor-life automatic transmission, motor lifeboat, motor life museum, motor lifeboat for sale, motor life, motor lifestyle, motor life magazine, motor lifeboat school, motor life oil, motor life expectancy, motor lifeboat triumph, national motor lifeboat school, coast guard 44\u0027 foot motor lifeboat images, us coast guard motor life boats, coast guard 47 foot motor lifeboat, motor lifeboat cg36500, coast guard 44 motor lifeboat, outboard motor life expectancy, us coast guard 47 foot motor lifeboat, electric motor life expectancy, uscg 44 foot motor lifeboat, motor-life, motor-life professional, motor-life professional cena, motor life opinie, motor life opole, motor life forum, motor life 3, motor life 5l

Pacjent: skrzynia hydrauliczna starszego typu, sterowana podciśnieniowa w aucie osobowym.

Motor-life użyłem zgodnie z instrukcją obsługi czyli 250ml wlać na całą ilość oleju w skrzyni. Oczywiście nadmiar tych 250ml należało najpierw "odciągnąć". Ja miałem uproszczoną sytuację bo miałem auto z bagnetem do automatycznej skrzyni biegów, skąd można było ten olej odciągnąć.
Producent nic nie napisał o tym czy skrzynia ma być rozgrzana czy zimna - niestety nie znalazłem nigdzie. Ja za ryzykowałem i wlałem motor-life do skrzyni zimnej. Jak później - po fakcie - prze analizowałem sytuacje, to raczej zrobiłem nie zbyt dobrze, gdyż motor-life przecież opada po wlaniu na dno! czyli 250ml czegoś mazistego - gęstego - opadło na dni mojej biednej skrzyni automatycznej.

Sprawdźmy efekty...

Podobno efekt po zastosowaniu tego środka jest niemal natychmiastowy. Sprawdźmy?
Na zewnątrz -5st C, czekam 2minuty - niech się delikatnie olej w skrzyni i w silniku na grzeje. Wciskam "hamulec-sprzęgło" i... czuje pod moją nogą jakby "hamulec-sprzęgło" do końca nie chciał się wcisnąć. Po ponownej próbie, udało się wcisnąć "hamulec-sprzęgło" i zapinam bieg "R" tzn. próbuje wbić bieg "R" ale dziwna sytuacja bo nie mogę, gdyż coś blokuje jakby skrzynie.

Codziennie nowe testy wideo:
https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA

Postanowiłem wyłączyć silnik. Po ponownym uruchomieniu z 15 minutową, pedał "hamulca-sprzęgła" chodził już normalnie lekko i wciskał się do końca bez oporów. Dobrze, kolejna próba wbicia biegu "R", wrzucam bieg "R" i auto nagle zaczęło się całe trząść i obroty spały do prawie 300rpm - postanowiłem znowu wrócić do pozycji "P" - wszystko wróciło do normy, obroty 900-1000rpm - zimny silnik dalej.
Auto chodziło na biegu jałowym aż osiągnęło temperaturę ok. 80st C.
Kolejna próba wbicia biegu.
Wciskam "hamulec-sprzęgło" i "R", obroty delikatnie spadły do 800rpm i czuć było że silnik ma ciężej - ale spokojnie, jest na pewno lepiej jak było wcześniej.
Zapinam bieg dalej "N" - wszystko ok.
Zapinam bieg "D" - obroty 800rpm i postanawiam ruszyć.
Puszczam "hamulec-sprzęgło" i auto zaczyna się normalnie toczyć - myślę sobie chyba jest ok. Wciskam gaz i skrzynia zmienia normalnie biegi. O dziwo, jakby zmiana biegów była teraz mniej odczuwalna - bardziej delikatna, pomyślałem nie możliwe, i ciekawe czy działa "kick-down"?
Olej w skrzyni po 30minutach na pewno się już rozgrzał, sprawdzam "kick-down" - działa, tylko jakby moje auto - a w zasadzie skrzynia szybciej zareagowała. Jak to możliwe nie mam zielonego pojęcia?
Po pokonaniu ok.50km czuć było że skrzynia o wiele, wiele lepiej zmienia biegi - bardziej miękko i delikatnie. Jeżeli ktoś się mnie zapyta, czy efekt placebo? Zaznaczam że nie.

Motor-life wlałem do swojej skrzyni starszego typu i o dziwo zadziałał - szok - niestety nie wiem jak zachowałby się motor-life w nowszych skrzyniach sterowanych elektronicznie.
Jeszcze jedna uwaga... zalecam raczej stosowanie motor-life do rozgrzanej skrzyni.

Piotr Tester

No comments:

Post a Comment

Popular Posts