Wednesday, January 20, 2016

Fiat Punto II 1.2 benzyna spowiedź użytkownika - user confession

Parę lat temu gdy byłem troszkę młodszy, mając 5000zl szukałem jakiego samochodu...

Wiadomo miał być zadbany, mało palić i w miarę młody.

Wiadomo takze  ze za te pieniądze nie można wybrzydzać... Przeglądałem rożne auta i postawiłem na zakup fiata Punto 2. Benzyna czy diesel? Poszedłem w benzynę, bo uważałem ze jest mniej usterkowa...

Dlaczego musisz wymieniać filtr oleju?
https://www.youtube.com/watch?v=JGdxGY9Fvng

fiat, fiat grande punto, fiat punto, fiat punto 1.2, fiat punto 2, fiat punto 2005, fiat punto 2012, fiat punto grande, fiat punto sporting, grande punto, multipla, punto, punto 2, punto fiat, punto gt,  punto 2 test, punto 2 opinie, punto 2 spowiedź użytkownika
Fiat punto 2 test, punto 2 opinie, Punto 2 spowiedź użytkownika


Kupione Punto 2 1.2 benzyna. Silnik do tej masy wystarczający. Przyspieszanie nie trwało zbyt długo, a wręcz zaskakująco krotko...

Jakie są wady i zalety tego auta?

Zacznijmy może od zalet...

- wygląd - według mojej opinii jest samochód który prawie w ogóle się nie wizualnie nie starzeje - mam tu oczywiście tylko linie nadwozia. Nawet Punto 3 już wygląda starzej niż 2, a wszystko to za sprawa obniżonych linii tylnych nadkoli i powiększonych lamp przednich w Punto.
- spalanie - niewiarygodne było w tym samochodzie spalanie... Przy agresywnej jeździe Punto 2 spalało mi tylko 4,5-5 litrów paliwa. Ciekawe ile by spaliło przy jeździe ekonomicznej....?
- niezniszczalne wnętrze - co prawda jakość wnętrza i wykończenia jest na niskim poziomie, ale czego oczekiwać po tej klasie samochodzie, ale jest to wnętrze wręcz niezniszczalne - wszystko twarde i toporne. Po mimo upływu lat, wnętrza tych aut można znaleźć nadal w idealnym stanie
- city - naciskamy guziczek o nazwie city i mamy "masło" - to znaczy kręcąc kierownica nie czujemy absolutnie żadnego oporu - świetna sprawa, tylko później gorzej jest się przesiąść do innego auta bez funkcji city ze zwykłym wspomaganiem.
- części - mnogość dostępności części do tego modelu. Można je nabyć dosłownie wszędzie, w cenach dość niskich - w końcu to fiat.
- ocynk - podobno nadwozie Punto 2 jest ocynkowane. Czy to prawda? Nie mam zielonego pojęcia, można znaleźć egzemplarze bez grama rdzy jak i pordzewiałe. Wydaje mi się że nawet jeśli Punto 2 ma ocynkowane blachy jest to zabezpieczenie bardzo "cienkie".
- sprzedaż - chyba nigdy nie będzie problemu ze sprzedażą tego samochodu, na ten model zawsze jest popyt, zawsze znajdzie się ktoś kto sobie pomyśli: "Kupie fiata Punto 2 bo fajnie wygląda i pewnie jest tani w utrzymaniu".

Zabezpieczanie profli zamkniętych:

Na tym czas zakończyć plusy

- rdza - Punto 2 które ja kupiłem wizualnie było ok, nie widać było nigdzie rdzy. Kupując te auto myślałem ze będzie gorzej... z rdzą, bo często widziałem na ulicy egzemplarze po przejściach. W dniu zakupu nie zaglądałem wnikliwie pod auto ani wnikliwie w komorę silnika - po prostu wszystko było na swoim miejscu... Cena była ok, więc kupiłem, jednak wiedziałem że auto na pewno nie będzie idealne. Z resztą które auto za takie pieniądze jest "idealne" - chyba tylko te od handlarza z tytułem aukcji "igła"?
Po wjechaniu na kanał u znajomego prawda okazała się brutalna. Cale auto od spodu było po prostu brązowe, ale pomyślałem spokojnie to tylko powierzchowne i w większości tak było - przecież to nie mercedes że gnije od środka.
Progi to niestety newralgiczny punkt w tym aucie, który koroduje na potęgę. Na szczęście w moim egzemplarzu progi były wstawione nowe - tak więc kilka lat powinny wytrzymać.
Co z rdza w komorze silnika?
Oczywiście ze tam była... oba kielichy były mocno zaatakowane przez rudą - nie widziałem tego wcześniej (szkoda), i żeby pozbyć się solidnie rdzy z kielichów trzeba byłby sporo nakładów pracy i pieniędzy.
- zawieszenie - Punto 2 ma tak delikatne zawieszenie, ze gdy pokonamy tym autem parę małych dołeczków od razu zaczyna nam coś pukać i stukać. Oczywiście, elementy podwozia można wymienić na nowe, ale po wymianie - bo tez tak zrobiłem - i pokonaniu znowu paru dołków znowu pukanie, stukanie w zawieszeniu dało o sobie znać - ten typ tak ma i już.
- klamki - w co drugim Punto 2 urywają się linki od klamek, głównie tylnych drzwi, a żeby to naprawić trzeba sie bardzo mocno nagimnastykować.
- pocenie silnika - znowu sie powtórzę, ale ten tym chyba tak musi mieć, bo dosłownie w każdym egzemplarzu był jakiś wyciek z silnika. Wymiana uszczelniaczy pomaga na bardzo krotka metę.
- jazda na autostradzie - jazda tym samochodem powyżej 100km/h to dość duże ryzyko - dla słuchu. Ja akurat miałem sinik mały, bo 1.2 benzyna może tu był problem, ale obroty przy jeździe 100km/h i poziom hałasu jakie generował ten silnik w kabinie były okrutne.

Czy dzisiaj Fiat Punto 2 jest nadal warty uwagi?
Myślę, że tak, chociaż wydaje mi się że teraz na pierwszy plan wśród tanich samochodów używanych wychodzi Opel Astra 2. Ja dzisiaj pewnie też prędzej kupiłbym Astrę 2.

Pytania proszę pisać w komentarzach, odpowiem na wszystkie w wolnym czasie
Piotr Tester










4 comments:

  1. Pytań nie mam, zauważyłem natomiast że zmieniłeś nieco wygląd bloga i moim skromnym zdaniem na duży plus. Co do samego wpisu to świetna sprawa, mało jest takich rzeczowych, popartych doświadczeniem "zwykłych" ludzi (a nie opłaconych dziennikarzy) informacji o konkretnym aucie.

    ReplyDelete
  2. Które benzyniaki w astrze sprawiają najmniej problemów? Który polecasz?pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Witam. Nieśmiertelne 1.4 8V i 1.6 8V. Oczywiście każdy slinik jak się człowiek uprze można zabić.

    ReplyDelete

Popular Posts