Wednesday, January 13, 2016

Ostrzeżenie. Ten środek czyszczący wtryskiwacze może je zniszczyć? VPS Synpower Fuel Cleaner, Część 1, Warning. This cleaner fuel injectors can destroy them?

W moje ręce wpadł bardzo silny środek czyszczący wtryskiwacze.

Podobno jest jednym z najsilniejszych środków - tak wyczytałem na zagranicznych forach.

Z resztą firma Valvoline, jest taką która wie uznawana jest za jedną z najlepszych jeśli chodzi o środki do czyszczenia układów zasilających.
O jakim środku dzisiaj będzie test?
O Valvoline VPS Synpower Fuel Cleaner - środek z górnej półki producenta z serii professional. Ciekawe czy to tylko slogan czy to rzeczywistość? Za chwilę się o tym dowiedzie...

czyszczenie wtryskiwaczy, fuel additive, fuel additives, fuel injector cleaner, fuel system cleaner, gas treatment, injector cleaner, system cleaner, Valvoline cleaner, VPS Synpower fuel cleaner, dodatki do paliwa, uszlachetniacz do paliwa, dodatki do benzyny, dodatki do oleju napędowego
Valvoline VPS fuel cleaner, czyszczenie wtryskiwaczy, czyszczenie układu zasilającego, dodatki do paliwa

VPS Synpower Fuel Cleaner jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie oczyścić nasz układ wtryskowy/ zapłonowy. Ciekawe jest to że różne środki są dostępne w różnych pojemnościach, akurat VPS Synpower Fuel Cleaner jest w dość dużej bo aż 350ml butelce.
Cena tego środka waha się w ok.20zł - w zależności od sklepu i narzuconej marży.

Producent zaleca aby całą butelkę 350ml wlać do 70litrów paliwa.
Szczerze, to testowałem już sporo środków tego typu i prawie zawsze przestrzegałem zalecanej dawki... w tym przypadku postanowiłem iść na pewne odstępstwa...
Sprawdźmy co się stanie gdy wlejemy całą butelkę do zaledwie 30litrów paliwa - tzn. przekroczymy podwójnie dawkę tego środka czyszczącego.

Ciekawe jak zareaguje na to silnik?
Obawiałem się że silnik może się dławić, ksztusić i pewnie doprowadzi to do jego zgaśnięcia.

Przejdźmy do testów...

Jestem na cpn'ie. Wlewam całe 350ml VPS Synpower Fuel Cleaner do baku i zalewam 30litrami paliwa - benzyny.
Odpalamy...
Samochód odpalił normalnie. Zrobiłem jakieś 12km i wszystko niby było ok, jak przed aplikacją. Ciekawe jak auto odpali rano?

Poranek... -16°C.

Moje obawy nie były bez podstawne... Zapalam i samochód zapalił. Ale... no właśnie, jest jakieś ale...
Silnik trzeba było dłużej kręcić zanim odpalił - nigdy tak wcześniej nie miałem. Ok, pomyślałem wtedy, pewnie VPS Synpower Fuel Cleaner coś tak "robi" skoro samochód miał delikatny problem z odpaleniem.

Jedziemy w trasę...

Jadąc w trasę na autostradzie, samochód jakby był bardziej ospały i miał mniej siły. Wtedy zapaliła mi się czerwona lampka "w głowie" może jednak źle zrobiłem że podwoiłem dawkę Valvoline fuel cleaner'a?
Z drugiej strony jak ma dobrze oczyścić wtryskiwacze to niech czyści... byle skutecznie.

Na obecną chwilę zrobiłem z tym środkiem 112km, oprócz tego że samochód gorzej odpala - teraz już za każdym razem - to jeszcze jakby zwiększyło się jego spalanie?
Środek zamiast zmniejszyć spalanie to je jeszcze podniósł... ale "spokojnie" ciągle sobie wmawiam... Wyjeżdżę te 30litrów i później zaleje paliwa bez VPS Synpower fuel cleaner'a i zobaczy czy będzie poprawa.

Niedługo kolejny post z kolejnym testem Valvoline VPS Fuel Cleaner'em... tylko muszę wypalić te 30litrów.

Pytania można zadawać w komentarzach, postaram się na wszystkie w miarę szybko odpowiedź
Piotr Tester

8 comments:

  1. Półki sklepowe pełne są takich "perełek", które nie zdają testów. Ten widać, że jest definitywnie oblany.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuje za zainteresowanie tematem i komentarz. Czy środek można już skreślić? Raczej nie... finalny werdykt wydam po zakończeniu testów.

      Delete
  2. Ja za to niedługo będę testował LUCAS OIL - Uszlachetniacz paliwa 155ml - USA. Zaleję zwykłej ropy ze statoila i doleję dodatku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dodatku Lucas OIl jeszcze nie testowalem i pewnie w najblizszym czasie testowal nie bede gdyz nie posiadam diesela... Jak przetestujesz ten dodatek mozesz - o ile to nie problem - dac znac w komentarzu czy warto go stosowac. Dzieki

      Delete
  3. Cześć, i wróciło wszystko do normy po wypaleniu baku? Były jakieś pozytywne, bądź negatywne efekty czyszczenia? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cześć, dzięki za zainteresowanie tematem. W drugiej części testu Valvoline dostaniesz odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania: http://uszlachetniacze.blogspot.com/2016/01/ostrzezenie-ten-srodek-czyszczacy_22.html

      Delete
  4. Szanowny kolego Piotrze tester
    Sam się zastanawiam nad zaaplikowaniem pacjentowi 9profilaktyznie) czyścika Valvoline. Ponoć to jedna z lepszych marek, również olejów silnikowych. Wybacz jednak, ale do twojego testu odnoszę się raczej sceptycznie. Problem z odpalaniem nie musi wcale wynikac ze złej receptury Valvoline. Wszak zastosowałeś PONAD 2 KROTNE stężenie preparatu. myślę, że to ma istotne znaczenie, przecież to nie paliwo ale właśnie dodatek, który ma inne właściwości. A gdybyś nalał tak z 10 l denaturatu do zbiornika i silnik by przestał poprawnie palić...też byś się dziwił takiemu zjawisku? Z drugiej jednak strony, są preparaty, np. Liqui Moly chyba 2666, który możesz podłączyć z butelki bezpośrednio w miejsce filtra w obiegu zamkniętym i na tym tylko przepalić silnik. Podobno skutecznie czyści.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za zainteresowanie tematem. Zdaje sobie sprawę że trudności z odpalaniem za pewne były spowodowane dwukrotnym przekroczeniem dawki - test robiłem na własne ryzyko. W drugiej częśći testu: http://uszlachetniacze.blogspot.com/2016/01/ostrzezenie-ten-srodek-czyszczacy_22.html
      Po zalaniu czystej benzyny wszystko wróciło do normy. Czytałem gdzieś że serwisanci firmy ... (firmy) do czyszczenia wtryskiwaczy właśnie tak postępują, wlewając podwójną dawkę środka/ dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy, następnie wyjeżdżają cały bak z dodatkiem utrzymując wysokie obroty. Została mi jeszcze jedna butelka tego środka Valvoline, i tak jak pisałem będę testował go jeszcze raz w okresie letnim, gdy temepertury na zewnątrz sięgną okolic 30°C - oczywiście powstanie nowy post o teście.

      Delete

Popular Posts