Thursday, January 28, 2016

Pozbyłem się problemu wypalania gniazd zaworowych - Valve saver - I got rid of the problem firing valve seat

Wypalanie gniazd zaworowych jest etapem powolnym, jednak problem ten dotyczy większości aut.

Oczywiście głównie tych zasilanych gazem...

ale niech właściciele samochodów zasilanych benzyną nie będą czuć się w 100% bezpiecznie, gdyż powolne wypalanie gniazd zaworowych dotyka także i wasze samochody.
Jak z tym walczyć? Założyć lubryfikator.
Z drugiej strony nie będziemy zakładać lubryfikacji w samochodzie benzynowym bo to bez sensu, a dodatkowo żeby założyć u siebie lubryfikator trzeba ingerować - dokonać nawiertu w blok silnika - ja jak słyszę takie słowa to przechodzą mnie ciarki. Po to konstruktorzy tego silnika tak go zbudowali żeby był szczelny i nikt w nim nic nie wiercił.
Co prawda jest to tylko mała dziurka, ale jednak jest.

gniazda zaworowe, gniazdo zaworu, lubryfikacja, lubryfikator, luzy zaworowe, olej lubryfikacyjny, popychacze hydrauliczne, regulacja zaworów, Valve saver, Wypalanie gniazd zaworowych, zabezpieczenie zaworów, valve saver
Valve saver, wypalanie gniazd zaworowych, lubryfikacja, lubryfikator

Jakie ma zadanie lubryfikator?

Ma za zadanie ochronić nasze zawory, a raczej gniazda zaworów przed ich przed wczesnym wypaleniem. Jest to szczególnie szybko zauważalne w samochodach z instalacją gazową.
Nie jeden powie "ja jeżdżę na gazie tyle lat i nic się nie dzieje". Oczywiście tak też bywa, ale wszystko do czasu. Ale jak już coś się zacznie sypać w silniku to wtedy dosłownie wszystko i cały silnik do remontu, a nie od dziś wiadomo że silniki po kapitalnym remoncie to już nie to samo co fabryka.
Ja też kiedyś miałem samochód na sekwencyjnym gazie bez lubryfikacji i jakoś jeździłem... ale tylko od gazownika do mechanika, bo gazownik odsyłał mnie do mechanika tłumacząc że to coś z silnikiem a mechanik odsyłał mnie do gazownika tłumacząc że to coś z gazem. Aż któregoś pięknego dnia po prostu samochód sprzedałem ze sporą stratą. Pytanie co było uszkodzone? Prawdopodobnie właśnie wypalające zawory dawały o sobie znać. Ktoś zapyta, jak to możliwe na sekwencji? A jednak.
Dzisiaj posiadam samochód na benzynę i mam święty spokój... ale za to mam trochę lub znaczące trochę większe koszta tankowania samochodu.
Pytanie, czy w samochodzie zasilanym wyłącznie benzyną mogą wypalać się zawory?
Oczywiście że tak, mimo iż benzyna powinna temu zapobiec. Ale nikt nie wie jakiej jakości leje benzynę, a po drugie tam gdzie się iskrzy - czyli komorze spalania - tam też dochodzi do nadpaleń - gniazd zawór. Kto nie wierzy niech rozbierze swój silnika a dozna olśnienia. Pół biedy jeszcze jak posiadamy silnik z małą ilością zaworów, gdzie takie zawory są po prostu większe i jakby bardzie odporne, a co jeśli na cylinder przypada nam aż po 4 zawory - niezła klawiatura.

Szukałem sposobu jak zabezpieczyć gniazda zaworów przed wypalaniem i znalazłem tajemniczy środek o nazwie Valve Saver. Co w dosłownym tłumaczeniu oznacza "ochrona zaworów".
Tutaj jak wygląda ten środek:
https://www.youtube.com/watch?v=ph1iQ8TRLYQ

Z ciekawości postanowiłem wypróbować ten środek na swoim benzyniaku. Środek ten dolewamy tylko w ilości 1ml na 1litr paliwa - to bardzo mało. Widocznie jest to silny środek i dlatego producent nałożył takie ograniczenia. Dodatkowo Valve saver posiada certyfikat TUV - który też o czymś świadczy...
Używam tego środka od dwóch miesięcy w co 3 tankowaniu.

Do jakich wniosków doszedłem?

Po zalaniu tego środka - w moim przypadku - samochód zaczął delikatnie mocniej kopcić - z rury wydobywają się większe ilość pary - nie potrafię tego wytłumaczyć. Oprócz tego żadnych innych ani pozytywnych skutków nie dostrzegłem...
Używam tego środka dalej, ale tylko w celach zachowawczych - przed wczesnym wypalaniem gniazd zaworowych w moim aucie. Myślę że warto, przynajmniej wiem że moje gniazda zaworowe są bezpieczne.
W razie pytań proszę pisać komentarze, na wszystkie odpiszę możliwie najszybciej jak się da...

Piotr Tester

No comments:

Post a Comment

Popular Posts