Friday, January 29, 2016

Wiecznie zaparowane szyby? Zrób to co ja - Perpetually fogged windows? Do what I do.

Jeżeli denerwują Was zaparowane szyby w waszym samochodzie polecam przeczytać ten post.

Opiszę w nim skuteczne metody do walki z zaparowanym szybami, które w moim samochodzie zdały egzamin.

Mój samochód garażuje pod chmurką - co przyczynia się niestety do zwielokrotnienia parowania szyb. Efekt zaparowanych szyb zwiększa się w okresie zimowym - wtedy to jest niezła zabawa. Co roku było to samo, jak nie zaparowane szyby, to zaparowane szyby plus delikatny mrozek i mam lód na wszystkich szybach wewnątrz auta. W tym roku postanowiłem z walczyć... i się udało.
Ok, tw. jak postępować żeby więcej nie parowały nam szyby i nie zamarzały od wewnątrz.
To że nasz układ nawiewów musi być sprawny i szczelny to myślę że wie każdy i bez tego nic nie możemy zrobić.

domowy pochłaniacz wilgoci, fogged windows, parujące szyby, pochłaniacz wilgoci DIY, pochłaniacz wilgoci do samochodu, wilgoć w samochodzie, zaparowane szyby, szron wewnątrz samochodu, wilgoć jak się jej pozbyć, parujące szyby w samochodzie
Zaparowane szyby, wilgoć w samochodzie, domowy pochłaniacz wilgoci

Pierwsze co zrobiłem to dywaniki welurowe 

...zamieniłem na gumowe, jak tylko jest na nich woda staram się jej pozbyć kładąc na nie jakiś papier - coś żeby wchłonęło wodę. Nie miałem zamiaru ciągle wyjmować dywaników gumowych przed firmą i wylewać z nich wody, bo by mnie wzięli za wariata.

Przed zimą wymieniłem filtr kabinowy na nowy filtr kabinowy z aktywnym węglem. 

Raz na miesiąc wyjmuje filtr i sprawdzam czy jest kompletnie suchy, jeśli jest delikatnie chociaż zawilgocony należy co niezwłocznie osuszyć. W okresie zimowym mój nowy filtr nigdy mi nie zawilgotniał.
Kiedy już wymiana dywaników na gumowe i filtra kabinowego nie pomoże należy zastosować pochłaniacz wilgoci. Ktoś powie, tak po co mi pochłaniacz wilgoci skoro muszę go wymieniać raz na tydzień bo zbiera duże ilości wody, a to oczywiście wiąże się z kosztami.

Domowy pochłaniacz wilgoci

Zawsze można zrobić prosty własny pochłaniacz wilgoci... a potrzebne nam będzie tylko podstawka od doniczki (zwykła od kwiatka) i sól bądź soda.
Wsypujemy do podstawki na dnie na cały spód sól bądź sodę i już mam gotowy najlepszy pochłaniacz wilgoci w wersji domowej do samochodu. Wstawiamy go pod fotel pasażera i jest nie widoczny.
Dodatkowo można sobie dosypać do soli kawę w proporcji pół na pół - chyba że ktoś nie lubi zapachu kawy. Taki własnej roboty pochłaniacz powietrza wystarczy na całą zimę. Jeśli nam się zbierze woda po prostu wylewamy zawartość i wsypujemy nową sól/ sodę lub sól z kawą - dla lubiących zapach kawy.

Golimy szyby?

Ostatnią metodą kiedy już wszystkie powyżej zawiodą... jest posmarowanie szyb pianką do golenia.
Tak, bierzmy zwykłą piankę do golenia i smarujemy wszystkie szyby od wewnątrz... po posmarowaniu czekamy parę minut i wycieramy do sucha. Gotowe.
Dodatkowo ja np. jak wychodzę z samochodu zawsze przełączam obieg powietrza na zewnętrzny wtedy szybciej schłodzi nam się nagrzane powietrze w samochodzie
.
Pytania można zadawać w komentarzach, na wszystkie odpowiem możliwe najszybciej jak się da...
Piotr Tester



No comments:

Post a Comment

Popular Posts