Monday, February 29, 2016

Grzechotanie, stuki w silniku diesela? Liqui Moly 8345 Hydro stobel additiv. Część 1 - Diesel rattling, knock sound

Każdy diesel klekocze, brzęczy, grzechocze itp. 

I bardzo ciężko nie wprawionemu uchu usłyszeć odgłos zbliżającej się usterki. 

Ten typ tak ma i trzeba się z pogodzić. Coś za coś. Benzyniaki mają inną lepszą kulturę pracy kosztem większego zużycia paliwa, diesela zaś odznaczają się gorszą kulturą (o ile można tu mówić o jakiejkolwiek kulturze pracy silnika) kosztem rewelacyjnie niskim spalaniem.
Skoro potrafimy już budować ultra ciche silniki hybrydowe to dlaczego naukowcy nie uciszyli jeszcze diesela? Zapewne z powodu braku ekonomicznego... Kupić diesela który pracowałby jak benzyniak a palił tyle co diesel - wtedy byłoby idealnie, nic by się nie psuło i nie potrzebowalibyśmy serwisować samochodów. No bo po co?
diesel engines noisy, diesel rattling sound, engine knock, engine noise, grzechotanie w silniku diesela, Liqui Moly 8345 Hydro stoble additiv, rattle sound valve noise, stuki w silniku, vanos noise,
liqui moly 8345, liqui moly hydro stobel additiv, stuki w silniku, grzechotanie w silniku, knock engine, engine noise

Wracając do tematu, znalazłem środek o nazwie Liqui Moly 8345 Hydro stobel additiv. Środek ten rzekomo ma za zadanie wyciszyć popychacze, zawory - po zalaniu tego środka nasz silnik ma pracować ciszej. Co ciekawe, konsystencja tego środka jest dość gęstawa... i może to przez gęstą konsystencje, środek ma zagwarantować wyciszenie silnika - klekotu diesela.
Środek postanowiłem wypróbować na silniku diesela 1.5dci. Silnik przez jednych wychwalany za ekonomikę z jednoczesną mocą, drudzy go nienawidzą za dość szybko obracające się panewki.
Nasz pacjent ma 98tyś. przebiegu, na oryginalnych panewkach.
Właściciel - mój znajomy używa go do przewożenia swoich "gratów" na budowę - samochód nie ma lekkiego życia. Chociaż silnikowo nie zdarzyła mu się żadna poważna awaria.
Po za tym, że silnik wraz ze wzrostem przebiegu zaczął głośniej chodzić.

Lejemy Liqui moly 8345 do silnika

Silnik oczywiście najpierw był rozgrzany... Od razu po zalaniu środka, spadły obroty! Pomyślałem, że zaraz będę wymieniał silnik znajomemu, bo na moją prośbę testujemy liqui moly 8345.
Po 5 sekundach, obroty się unormowały. Silnik wrócił do normalnej pracy.
Niestety producent nie napisał po jakim przebiegu będzie odczuwalna zmiana.
Samochód przyspieszał normalnie, nie kopcił. Silnik chodzi identycznie - klekocze - jak przed aplikacją.
Na razie przebieg z tym środkiem to zaledwie 16km i nie mogę wyrazić jakiejkolwiek opinii.
Samochód wrócił do właściciela, będzie użytkowany normalnie.
Myślę, że po pokonaniu dystansu 500km - będzie odpowiedzi, sprawdzę jak pracuje silnik i wydam ostateczną opinie.

Pytania można zadawać w komentarzach, odpowiem na wszystkie w wolnym czasie.
Piotr Tester




No comments:

Post a Comment

Popular Posts