Wednesday, February 10, 2016

Mamy sposób na stukające zawory, głośne popychacze. Wynn's hydraulic valve lifter Część 1 - We have a way of knocking valves, noisy tappets

Stukające zawory? Klekoczący silnik?

Wlewasz i Wynn's hydraulic valve lifter treatment i zapominasz o tym? 

Sprawdźmy jak działa ten magiczny środek na silniku diesela.
Przynaję się bez bicia że już raz miałem do czynienia tym środek tylko że zastosowałem go silniku benzynowym i okazał się być środkiem dość skutecznym.
Tu jest ten test:
http://uszlachetniacze.blogspot.com/2013/11/wynns-hydraulic-valve-skuteczne.html
Jednak samochód benzynowy znacząco różni się od diesela, jak również kulturą pracy silnika. Zawsze przerażał mnie fakt, gdy otwieram maskę diesela,  a tam wszystko trzęsie się jak galaretka. Jaki wpływ takie ciągłe wibracje mają na silnik, lepiej nie myśleć. Ciekawe dlaczego konstruktorzy nie wymyślili jeszcze silnika diesela nie wpadającego w absolutnie żadne wibracje. Ktoś zapyta czy w ogóle takie silniki istnieją? Tak, ale tylko benzyna V12, a także nieliczne V8. Silnika V6 i R6 także zachowują bardzo wysoką kulturę pracy ale do V12 to im daleko...
hydraulic valve lifter concentrate, głośne popychacze hydrauliczne, głośne zawory, knocking valves, noisy tappets, stukające popychacze, stukające zawory, stukot na zimnym silnik, engine knock, engine noise, pre ignition, valve clearance,
Wynn's hydraulic valve lifter concenrate, stukające zawory, głośne popychacze hydrauliczne, noisy tappets, knocking valves

Ok, wróćmy do testowanie Wynn's hydraulic valve lifter treatment
Jest to oleisty środek, dość gęsty, który ma za zadanie oczyścić i wyciszyć nasze zawory, popychacze hydrauliczne. Ciekawi mnie konsystencja tego środka, która jest dość gęsta - wpadająca w olej półsyntetyczny/ mineralny, a powinna raczej być mocno płynna? Chyba że coś źle myślę... Chociaż zwykle środki czyszczące mające w sobie dużo właściwości czyszczących są gęstsze.
Kolejne pytanie które mi się nasuwa czy aby nie jest to przypadkiem jakiś zagęszczacz oleju - ta gęsta konsystencja nie daje mi spokoju...
Z drugiej strony, kiedyś zalałem Wynn's hydraulic valve lifter do silnika benzynowego i jakoś nic się nie stało.
Tym razem będzie testować ten środek na standardowym silniku diesela 1.9tdi.
Co Ty chcesz od tego silnika, przecież on jest cichy w porównaniu z innymi? - nie jedna osoba tak zapewne pomyśli. Ja natomiast uważam inaczej, tak jak mówiłem dla mnie każdy diesel "klepie" jest klekotem i tyle. Nawet osławione silniki bmw 3.0D, Volvo 2.4D.

Rozgrzewamy silnik diesla przed aplikacją Wynn's hydraulic valve lifter treatment.

Po rozgrzaniu wlewamy środek, akurat ta jednostka trochę spala oleju tw. nie musiałem spuszczać nadmiaru. Dlaczego bierze mi olej? Jest to raczej normą w silnikach diesela z turbo sprężarką.

Pierwsze kilometry z Wynn's hydraulic valve lifter

Przy normalnym użytkowaniu samochodu nie czuć aby z silnikiem działo się coś niepokojącego. Akurat ten testowy diesel nie kopci, nawet przy ostrym przyspieszaniu. Żadnych niepokojących oparów z rury wydechowej nie dostrzegłem.
Czy zmienił się dźwięk silnika?
Na wolnym obrotach, jakby delikatnie się wyciszył - ale to zadziałał efekt placebo. Jednak według mojej opinii - dopiero pokonałem na tym środku 42km - jest za krótki dystans, aby cokolwiek zmieniło się w pracy jednostki.
Samochód na obecną chwilę zwrócę właścicielowi który dziennie pokonuje duże dystanse, za parę dni znowu sprawdzimy pracę silnika jak samochód zrobi ok.1000km. Tak, po takim dystansie powinniśmy dostrzec efekty - o ile jakieś będą.


Pytania proszę zostawić w komentarzach odpowiem na wszystkie w wolnym czasie



Piotr Tester


No comments:

Post a Comment

Popular Posts