Wednesday, February 17, 2016

Zapchany katalizator? Skuteczne czyszczenie katalizatora. Część 1 - Cataclean - Clogged catalytic converter? Effective cleaning catalyst

Czym przeczyścić katalizator bez demontażu? 

Szukałem jakiegoś środka... 

Niestety na próżno. Jakieś dwa lata temu testowałem środek do czyszczenia katalizatora o nazwie Cataclean. Postanowiłem że wypróbuje go jeszcze raz.
Co to jest Cataclean?
Magiczny środek w szarej butelce, produkowany w UK. I tam też robi niezłą furorę - ciekawe dlaczego u nas nie jest tak rozsławiony?

cleaning catalyst, clogged catalytic converter, czyszczenie katalizatora bez demontażu, uszkodzony katalizator, zapchany katalizator, zapchany katalizator benzyna, zapchany katalizator objawy, regeneration dpf,
zapchany katalizator, czyszczenie katalizatora benzyna, cleaning catalyst, clogged catalyst, cataclean

Trochę to trwało za nim udało mi się zakupić oryginalny Cataclean (dostępny na zagranicznych stronach) ale grunt że go mam. Poprzednie testy cataclean przeprowadzałem na samochodzie benzynowym, tym razem przetestuje Cataclean na dieselu, a dokładniej na 3.0D - silnik ze stajni BMW 204km. Silnik ten jak wiadomo odznacza się jako tako dobra kulturą pracy, jak na silniki diesela ale do ideału to mu bardzo daleko.
Samochody benzynowe nie wydzielają aż tak dużej ilości sadzy jak diesela, dlatego w większości przypadku to posiadacze dieseli mają problemy z zatkanymi katalizatorami. Zdarzają sie również przypadki że objawy zatkanego katalizatora można spotkać w silnikach zasilanych benzyną. Pytanie skąd w benzyniaku może dochodzić do zapychania się katalizatora? Zanieczyszczenia katalizatora?
Nieodpowiednia temperatura spalania - głównie objawia się w instalacjach gazowych.
Uszkodzenie silnika - silnika bierze olej, płyn chłodniczy - to wszystko spala się w katalizatorze, a sam katalizator jest dostosowany filtrowania/ spalania takich nieczystości.
To wszystko przyczynia się do przedwczesnego wypalania się katalizatora, który nie do końca zaczyna sobie radzić z filtrowaniem.

Jakie są najczęstsze objawy uszkodzenia/ zapchanego katalizatora?

Nowsze samochody powiadomią nas o tym błędem "check engine", w starszych musi szukać objawów na czuja. Najczęstszym objawem jest brak mocy silnika. Co to znaczy? Silnik nie wkręca się w wyższe obroty, lub robi to z wielkim trudem mimo ostrego deptania w pedał gazu. Kolejnym objawem to spalanie - a wręcz niewiarygodne spalanie, porównywalne z autobusem czy ciężarówką.
Wizualnie powinno dać nam do myślenia okopcenie rury wydechowej. Jeśli jest ono nie wielkie - nic się złego nie dzieje, jeśli jest to okopcenie takie które już dodatkowo brudzi nam zderzak (bo widziałem takie diesela) powinniśmy sprawdzić nasz układ wydechowy.
Skąd to wiem. Przeżyłem to na własnej skórze mojego poprzedniego samochodu i to benzyniaka. Silnik nie brał oleju, ani płynu chłodzącego, ale był użytkowany na gazie. Dlatego ja od tamtej pory trzymam się z daleka.

Wróćmy do testów Cataclean...

Wlewamy zawartość cataclean 450ml do baku (do 15litrów) i użytkujemy normalnie. Dla tego silnika diesela 3.0D wypalanie takiej ilości ropy to drobiazg.
Jednak w przypadku kiedy poruszam się tylko po mieście, wypalenie nawet tak małej ilości zajmie mi do 2tygodni. Chociaż dla przyspieszenia testu postaram się pojeździć trochę więcej niż zwykle.
Po aplikacji Cataclean
Na razie żadnych objawów po aplikacji Cataclean niż nie zauważyłem. Objawy powinny być widoczne pod koniec testowania Cataclean.

Pytania można zadawać w formie komentarza, odpowiem na wszystkie w wolnym czasie.


Piotr Tester

6 comments:

  1. Użyłem w końcu dodatku do paliwa Lucas Fuel Treatment. Powiem szczerze, że zrobiłem więcej km razem z tym dodatkiem. Zalałem zwykłej ropy ze statoila. W baku miałem jakieś +- 70 l ropy, gdy zalałem dodatek. Sporo mnie wyniósł z przesyłką, gdybym miał możliwość kupna tego dodatku w pobliskim sklepie, stosowałbym go regularnie. Moje auto to 1.9 TDI 130 KM pompowtryskiwacze.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za komentarz. Także mam zamiar przetestować ten dodatek chociaż mam pewne obawy co do skuteczności dodatków produkcji made in USA...

      Delete
  2. Rozbawil mnie ten niby test , a zwlaszcza rewelacje o gazie smiech na sali jestes typowym idiota ktorych w polsce macie tys

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skoro tak uważasz, to pewnie tak jest... Widzę że kolga mści się za moją odpowiedź na Youtube:-)

      Delete
  3. Witam, przez 7 lat pracowałem w cash and carry z artykułami samochodowymi.Czesto lubiłem testować różne dodatki do paliw .Głownie produkty takich marek jak STP,Winnys, Carplan.
    Szczerze mogę polecić Winny's Extreme Diesel Cleaner, silnik 1.9tdi stał sie o wiele zywszy.Polecalem go juz wielu osobom i każdy zauważył radykalne zmiany.
    Cataclean pojawił sie na krótko przed moim odejściem i nie miałem okazji go sprawdzić ale zamierzam to zrobić.
    Test wykonam na 17letnim E250 diesel więc jeżeli działa to napewno poczuje.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witam, dziękuje za zainteresowanie tematem. Czekamy więc na Pana opinie z testów...

      Delete

Popular Posts