Thursday, March 3, 2016

Motul 300V power racing, wady o których wiedzą nieliczni - Motul 300V Power Racing defects which they know very few

Motul 300V power racing to olej sportowy. 

Wykorzystywany w rajdach. 

Producent zaleca aby tego typu olej używać w rajdach, ale kimbybył człowiek i jego ludzka ciekawość..., a może by tak wypróbować ten olej w zwykłym samochodzie używanym na co dzień. W samochodzie którym ani się nie ścigam, ani go nie piłuje... chociaż czasami na autostradzie zdarza mi się "popaść w zapomnienie".
Przyznaje się bez bicia, wypróbowałem motul 300Vpower racing 5w30 na własnym samochodzie i tu jest pierwszy test oleju.
Lejąc go do własnych czterech kółek miałem mieszane odczucia... po prostu bałem się że może zaszkodzić mojemu silnikowi na dłuższą metę...
льняное масло, motul 300v, motul oil, motul 5w30, 300v, motul engine oil, v power racing, motul v300, racing oil, motul 300v 5w30, performance power racing, мотюль, масло 5w30,
motul 300v opinie, motul 300v wady, motul 300v opinie negatywne, motul 300V 5W30 test
Pewnie większość osób, podobnie i ja zastanawia się, jak ten olej zniesie próbę czasu - powiedzmy jak zmienią się parametry tego oleju po roku czasu użytkowania w silniku. A może ten olej nie jest przystosowany do tak długich interwałów? Przecież, rajdy zwykle nie trwają dłużej jak jeden dzień, a po rajdzie olej jest znowu wymieniany.
Wróćmy z rajdów, na polskie dziurawe drogi do mojego zwykłego samochodu - z lekkim zacięciem sportowym.

Jak zachowuje się motul 300V power racing 5w30 po pół roku pływania w silniku?

Hmm... normalnie. Po prostu jak zwykły najtańszy olej z półki sklepowej. Nie zauważyłem jakich negatywnych zmian, a czy są jakieś pozytywne? Na początku nie muszę przyznać, że byłem zafascynowany tym olejem, i możecie mi wierzyć lub nie silnik zaraz po zalaniu motulem 300 5w30 był znacznie żwawszy. Z biegiem czasu jakby drastycznie spadały właściwości techniczne tego oleju. Niestety nie mam żadnych specjalistycznych urządzeń do testowania olejów. To tylko moje relatywne odczucia, jednak znam mój samochód bardzo dobrze.

Jak zachowuje się motul 300V power racing 5W30 w Zimie?

I tu przechodzimy do meridum... nie potrafię tego wytłumaczyć, ale miałem w silniku różne oleje syntetyczne w okresach zimowych i tylko na motulu 300V power racing 5W30 silnik pracował inaczej. Co to znaczy? W jakim sensie?
Kultura pracy silnika pozostała bez zmian, ale silnik powiedzmy 2-3krotnie dłużej się rozgrzewał!!! do temperatury roboczej niż w przypadku innych syntetyków. Co za tym idzie, jeśli silnik się wolniej rozgrzewa zimą to trzeba dłużej jechać wolniej żeby nie piłować silnika, a dodatkowo większe spalanie na dłuższym rozgrzewaniu silnika. W tym roku z tym olejem w silniku czułem się czasami gdy rozgrzewałem silnik jak "zawali droga".
Nawet starałem się delikatnie mocniej przeciągać silnik niż zwykle, żeby szybciej go rozgrzać, ale silnik jakby nie miał siły - na innych olejach tego dyskomfortu nie było.
Takiego efektu się sam nie spodziewał, przecież mój 300V to też 5W30. Jednak w tym przypadku ta "5" (piątka) z przodu nie wiele wnosi.
Już teraz wiem dlaczego rajdowcy rozgrzewają swoje silniki w których pływają oleje sportowe przed startem...

Czy olej motul 300V power racing jest złym olejem? Nie nadającym się do normalnego użytku?

Nie, według mojej opinii jest bardzo dobrym - śmiem stwierdzić że najlepszym olejem jaki użytkowałem, ale tylko dla tych którzy wymieniają olej dwa razy w roku - inny na lato, a inny na zimę. Olej ten świetnie sprawdzić w okresie letnim i oczywiście w silnikach usportowionych, wyczynowych i właścicieli z mocno ciężką nogą. Moim zdaniem motul 300V powierracing nie jest olejem wielosezonowym - to znaczy może być, w moim silniku był, ale ja w okresie zimowym tego oleju już nie będę używał.

Pytania, można zadawać w komentarzach, odpowiem na wszystkie z dnia na dzień.

Piotr Tester

No comments:

Post a Comment

Popular Posts