Wednesday, April 6, 2016

Grzechotanie, stuki w silniku diesela? Liqui Moly 8345 Hydro stobel additiv. Część 2 - Diesel rattling, knock sound

Liqui Moly 8345 Hydro stobel additiv środek do wyciszania popychaczy

,...a tym samym pracy całego silnika. 

Jest część druga testu z silnikiem 1.5dci do którego wlaliśmy ten dodatek do oleju.
Po co użyliśmy tego środka? Z ciekawości, chcieliśmy sprawdzić czy na prawdę uciszy klekot diesela. Nie liczymy na to że całkowicie uciszy silnik diesela, bo wręcz nie możliwe ze względu na pracę tego typu jednostek. Satysfakcjonowałoby nas jeśli silnik udałoby się uciszyć o kilkanaście decybeli.
diesel engines noisy, diesel rattling sound, engine knock, engine noise, grzechotanie w silniku diesela, Liqui Moly 8345 Hydro stobel additiv, rattle sound valve noise, stuki w silniku, vanos noise,
Liqui Moly 8345 Hydro stobel additiv, rattle sound valve noise, stuki w silniku, vanos noise

Przed dodaniem Liqui Moly 8345 Hydro Stobeladditiv silnik 1.5dci sprawował się bez zarzutu. Jest to dość wdzięczna jednostka, która nie toleruje słabej jakości oleju i wydłużania okresów wymian oleju - to może skończyć się obróconymi panewkami.

Jak zachowuje się silnik po pokonaniu 1220km z dodatkiem Liqui Moly 8345 Hydro stobel additiv?

Na samym początku dodam, że silnik pracuje normalnie. Na początku bałem się dodać ten środek do oleju, ze względu na jego dość dużą gęstość, jednak moje obawy były bezpodstawne.
Sama praca silnika wraz ze wzrostem kilometrów ulegała poprawie. Pierwsze wyraźne zmiany w pracy silnika właściciel dostrzegł po 510km. Podczas kręcenia na zimnym silniku, prawie w ogóle nie było słychać zaworów. Co w dieselach bardzo, bardzo rzadko się zdarza. Dźwięk silnika przy wyższych prędkościach, stał się bardziej łagodny. Zachęcony pozytywnymi zmianami, postanowiliśmy że ten post powstanie dopiero pokonaniu 1000km - wtedy zmiany powinny być jeszcze bardziej odczuwalne.
I tak też zrobiliśmy...

Zmiany po pokonaniu 1220km.

Osoby które miały doświadczenia z tym silnikiem czyli dieselem 1.5dci w ślepym teście na pewno nie poznałyby pracy silnika z dodatkiem liqui moly 8345 hydro stobel. Zmiany zaszły tak daleko, oczywiście na plus, że ja, jak i właściciel byliśmy zdumieni że można tak wyciszyć silnika diesela.
Cóż może być lepszego niż zadowolony klient - a dokładniej właściciel 1.5dci.
Pytanie zasadnicze, jak to możliwe żeby Liqui moly8345 hydro stobel additiv aż tak zmienił kulturę pracy silnika?
Na prawdę nie potrafię tego wytłumaczyć, ale myślę że najzwyczajniej w świecie jest związane z konsystencją tego środka - jest po prostu gęsty i przez to bardziej lepki, a przez to lepiej tłumi. Inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć - fizykiem nie jestem.

Podsumowanie

Polecam ten dodatek do oleju głównie posiadaczom disesela, których wkurza klekot ich silników i sięgną po wszystko nawet po liqui moly 8345 aby uciszyć ten irytujący klekot.

Pytania można zadawać w komentarzach, odpowiem na wszystkie w wolnym czasie.
Piotr Tester


2 comments:

  1. Bardzo ciekawy blog :) Wiele sensownych porad i ciekawe podejście do tematu. Będę tu częściej zaglądał.

    ReplyDelete

Popular Posts