Thursday, September 29, 2016

Co chce udowodnić w moich testach na youtube? What I want to prove in my tests on youtube?

Co chcę udowodnić przez moje testy? 

- oto najczęstsze pytanie widzów dotyczące moich testów video.

Post powstał po to aby każdemu nie tłumaczyć tego samego. Mam nadzieje że po jego przeczytaniu, wszystko będzie już dla wszystkich jasne.

Na Youtube mam 3 różne rodzaje testów olejów:
1. Test zimna w temperaturze -24°C
2. Test czystości w temperaturze powyżej 100°C
3. Test oryginalności
Są to testy sprawdzające, pokazujące lepkość danego oleju w niskich temperaturach. Oleje mają temperaturę -24°C przechowywane są w zamrażarce i natychmiast po wyjęciu są testowane. Test "cold oil test" obejmuje porównanie dwóch olejów, zazwyczaj o tej samej lepkości.
O co chodzi w tych testach?
Na płycie (nie chłonnej) wylewana jest taka sama ilość oleju - staram się żeby zawsze była taka sama ilość lecz wiadomo zawsze jakieś tysięczne ilości mogą się różnic. Olej który pierwsze spłynie na dół, powinien być lepszy. W czym lepszy? Powinien lepiej zabezpieczać nasz silnik podczas zimnych startów, ponieważ jest mniej lepki, szybciej zapewnia optymalne smarowanie silnika, przez co silnik zostaje mniej zużywany podczas zimnych startów. Jak wiadomo, silnik cierpi najbardziej podczas zimnych rozruchów.
youtube, cold oil test, tbn check, oil tbn, original oil vs fake oil, compare oil test, burner oil test, best oil, best synthetic oil, best semisynthetic oil, test oils
cold oil test, tbn check, oil tbn, original oil vs fake oil, compare oil test, burner oil test, best oil, best synthetic oil, best semisynthetic oil, test oils, youtube 

Po co przeprowadzam te testy skoro można sobie zczytać parametry lepkości kart właściwości danego olej?
Teoretycznie tak, jednak jak pokazują moje testy nie zawsze parametry z kartki podane przez producenta pokrywają się z rzeczywistością.
Staram się pokazać stan czystości oleju. Test polega na podgrzaniu czystego, świeżego oleju do temperatury powyżej 100°C. Temperatura oleju w samochodzie zależy od stylu jazdy i waha się przeważnie między 90°C do 105°C. Jeśli długo przeciążamy silnik (jazda sportowa, przeciąganie, jazda z bardzo wysokimi prędkościami) wtedy możemy osiągnąć temperaturę nawet 150°C. To jeszcze nic, temperatura w górnej części tłoka może dojść nawet do ponad 200°C!!! To co się dzieje z olejem w moich testach to nic, z tym co się dzieje z olejem w silniku. 
Test ma jedynie pokazać zalążek tego jak będzie wyglądał nasz olej w czasie normalnego użytkowania w silniku czyli podgrzewania i schładzania, jednak będzie on wyglądał w rzeczywistości znacznie gorzej niż olej w probówce.
Pokazuje jak wygląda oryginalny olej - jak powinien wyglądać oryginalny olej. W sieci jest tyle podróbek, że nie każdy jest świadomy tego czy kupił oryginał czy podróbkę. Moje oleje kupuje tyle w certyfikowanych punktach sprzedaży, jeżeli dany sprzedawca nie posiada certyfikatu danego producenta, nie kupuje tam oleju. Absolutnie nie wchodzi w grę zakup oleju "rozlewanego".

Pytania można zadawać w komentarzach, odpowiem na wszystkie w wolnym czasie
Piotr Tester




No comments:

Post a Comment

Popular Posts