Monday, April 24, 2017

Archoil AR9300 - Luksusowy dodatek do oleju w Lexusie - Luxurious oil additive in Lexus

Archoil AR 9300 dodatek do oleju, którego cena zabija.

Cena potrafi odstraszyć nie jednego potencjalnego klienta.

Dlaczego ten dodatek kosztuje ponad 300zł? To tylko mam buteleczka, czegoś ciemnego o pojemności 100ml. Niestety to pytanie, raczej powinno być skierowane do producenta... widocznie jakiś powód tak wysokiej ceny musi być. Chyba że o kolejny chwyt marketingowy...
Dość długo wahałem się czy zaryzykować i nie sprawdzić tego produktu... z drugiej strony miałem mieszane uczucia po poprzednich dodatkach do oleju.
Na szczeście Archoil AR9300 do testu udostępniła mi firma http://lejolej.pl/
Dodatkowo otrzymałem do testu płukankę do silnika Archoil AR2820.

archoil, Archoil 9300, archoil 9300 review, Archoil 9300 test, Archoil AR 9300, archoil ar 9300 test, archoil ar9300 test, archoil dodatek do oleju, archoil oil additive, archoil opinie,
archoil, Archoil 9300, archoil 9300 review, Archoil 9300 test, Archoil AR 9300, archoil ar 9300 test, archoil ar9300 test, archoil dodatek do oleju, archoil oil additive, archoil opinie, 


Poprzednio w silniku miałem zalany Ceratec Liqui Moly, tw. użycie płukanki jest tu nawet wskazane. Płukanka Archoil AR2820 jest silna płukanka i wystarczy 15-20minut aby solidnie przepłukać silnik. Radzę wziąć sobie do serca wyznaczone czas, ponieważ sam osobiście zagadałem się bratem i silnik płukał się ok. 25minut. Wydawać by się mogło, że to niewielka różnica, jednak należy wziąć pod uwagę że podczas płukania silnika płukanką olej traci swoje właściwości smarujące! (zmienia się film olejowy). Moża doprowadzić do uszkodzenia silnika... dla przykładu posłużę się swoim przypadkiem. Po płukaniu zamiast max. 20minut, płukałem 25minu, po nalaniu świeżego oleju... przez pierwsza minutę delikatnie było słychać jakby "szklankę". Ciężko jest mi ten dźwięk zdefiniować, ale znam dźwięk pracy swojego silnika. Na szczęście wszystko wróciło do normy, silnik pracuje jak należy, szklanki nie słychać. Płukanka wystarczy na 6-8litrów oleju.

Jak stosować Archoil AR 9300?

Producent podaje że 100ml dodatku wystarczy na 5litrów oleju (proporcja 1:20). Do mojego silnika wchodzi 4,2l oleju, tw. wlałem prawie całą butelke... myślę że delikatnie przekroczenie dawki niczemu nie zaszkodzi.

Jaki dystans pokonać z Archoil AR 9300 aby zakończyć proces rewitalizacji (odbudowy)?

Tutaj swoje pytanie skierowałem prosto do dystrybutora... bo nigdzie nie można znaleźć konkretnej odpowiedzi. Dowiedziałem się że trzeba pokonać z Archoil'em AR 9300 dystans 6000km.

W moim przypadku jest to dość duży problem, ponieważ dziennie pokonuje trasę jedynie 5km do pracy. Jednak można to rozwiązać w inny sposób... pozostawienie silnika na wolnych obrotach.
Zapewne Ktoś zaraz napiszę że to dziwne i żebym się póknął w głowę... szkoda paliwa.
Jestem w stanie zrozumieć takie i podobne zarzuty, ale proszę wziąć pod uwagę że moje auto Lexus IS200 2.0 R6 automat - spala przy bardzo emeryckiej jeździe do 100km - 9l/100km - co prawda komputer pokazuje 7,5-8L/100km, ale śmiem wątpić, że to prawda. "Sześć garów" nigdy nie należało do ekonomicznych...
Pytanie ile czasu samochód musi chodzić na wolnych obrotach aby zastąpić dystans 6000km? I ile spali?
Gdzieś wyczytałem (w ulotce któregoś producenta ceramizera) że 50km jest to, to samo 1godzina na wolnych obrotach. Ile w tym prawdy... Niestety nie wiem, ale powiedzmy że zastosujemy się do powyższego wzoru.

6000km - dystans do pokonania
6000km / 50km = 120

Daje to nam aż 120 godzin pracy silnika na biegu jałowym.
+/- dystans, który po zsumowaniu także da mi jakiś przebieg, który skróci mi czas postoju samochodu na wolnych obrotach

Ile kilometrów już zrobiłem na Archoil'u AR9300?

Biorąc pod uwagę całościowy dystans to niedużo, bo zaledwie 130km i 6godzin na wolnych obrotach. W moim przypadku napewno druga metoda czyli silnik na wolnych obrotach będzie pewnie częściej używana do zbicia żądanego dystansu.

Jakie zmiany zamóważyłem za zalaniu Archoil AR9300?

Na razie tylko jedno... silnik pracuje ciszej o 1-2db.

Niebawem kolejny post, gdy pokonam większy dystans...

Pytanie, można zadawać w komentarzach, odpowiem na wszystkie w wolnym czasie.
Piotr Tester

No comments:

Post a Comment

Popular Posts