Ceratec Liqui Moly - brutalna prawda - Liqui Moly's Ceratec - the brutal truth

Ceratec - działa czy nie działa? 

Pytanie na które postaram się udzielić odpowiedzi.

Co to jest ceratec?

W telegraficznym skrócie, jest to dodatek do oleju redukujący tarcie (o nieznanym nikomu składzie). W swoim składzie posiadający dodatki mieszające się z olejem. Najczęściej tego typu dodatki posiadają dodatek droższy "A" i tańszy "B". Droższymi dodatkami są najczęściej Estry, Ceramika, Dwusiarczek Wolframu lub tego typu podobne dodatki i to właśnie te dodatki są odpowiedzialne za redukcje tarcia, wypełnianie rys itd. (w zależności od zastosowanego dodatku). Tańszymi dodatkami są zazwyczaj oleje syntetyczne lub mineralne, i to ten tańszy dodatek jest nośnikiem tego droższego.

Ceratec - is it working or not working? 

The question I will try to answer.

What is ceratec?

In a nutshell, it is an oil additive reducing friction (composition unknown to anyone). In its composition, it has additives which mix with oil. Most often, this type of additive has a more expensive additive "A" and a cheaper one "B". The more expensive additives are usually Esters, Ceramics, Tungsten Disulfide or similar additives, and it is these additives that are responsible for reducing friction, filling scratches, etc. (depending on the additive used). (depending on the additive used). Cheaper additives are usually synthetic or mineral oils, and it is the cheaper additive that carries the more expensive one.

________________________________________________________________________________

Dlaczego ceratec jest tak tani?

Cena dodatku zależy od użytych składników. W przypadku cerateca większość dodatku to niestety sam nośnik czyli olej i to niestety zapewne mineralny (informacja nie potwierdzona, gdyż może być to również i olej HC lub syntetyczny), a tylko w pewnym procencie zawiera to co nas tak na prawdę interesuję czyli dodatek redukujący tarcie (droższy). Myślę że nikogo nie powinno dziwić to że za niską cenę otrzymujemy dodatek o dużej pojemności i to właśnie z powodu użycia takich a nie innych proporcji tańszego i droższego dodatku.

Nie powinno też nikogo dziwić że niektóre dodatki do oleju są sprzedawane bardzo małych strzykawkach, a to dlatego że mimo iż pojemność może okazywać się znikoma, to tak na prawdę taki dodatek zawiera tylko droższy dodatek - silnie skoncentrowany. Wadą takich dodatków jest problem z ich należytym użyciem - rozprowadzeniem w oleju i lepiej tak silnie skoncentrowany dodatek najpierw rozpuścić w np. 50-100ml oleju a następnie dodać do silnika. Dodając małą ilość dodatku bezpośrednio do silnika, może się okazać że pokaźna ilość nie rozpuści się w oleju albo ulegnie przypadkowemu spaleniu lub "utknie" w jakimś zakamarku silnika.

Why is ceratec so cheap?

The price of the additive depends on the ingredients used. In the case of ceratec, most of the additive is unfortunately the carrier itself, i.e. oil, and unfortunately it is probably mineral oil (this information is not confirmed because it may also be HC or synthetic oil), and only a certain percentage contains what we are really interested in, i.e. an additive reducing friction (more expensive). I think that no one should be surprised that for a low price we get an additive with a high capacity and this is due to the use of such and not other proportions of cheaper and more expensive additive.

It should also not surprise anyone that some oil additives are sold in very small syringes, and this is because, although the capacity may appear to be negligible, in reality such an additive contains only the more expensive additive - highly concentrated. The disadvantage of such additives is the problem with their proper use - distribution in oil and it is better to dissolve such a highly concentrated additive first in e.g. 50-100ml of oil and then add it to the engine. By adding a small amount of the additive directly to the engine, it may turn out that a large amount will not dissolve in the oil or will be accidentally burnt or "stuck" in some corner of the engine.

_______________________________________________________________________________

ceratec brutalna prawda,ceratec opinie,ceratec,ceratec brutal truth,ceratec test,ceratec works,ceratec liqui moly,ceratec opinion,liqui moly ceratec,piotr tester,

Do jakiego oleju mogę dodać ceratec?

Ceratec można dodać do każdego oleju, ale... czy aby każdy olej dostanie lepszych właściwości smarnych po jego dodaniu. Jeśli ma Ktoś możliwość, proszę przeanalizować ulotkę dołączoną z ceratecem. Producent chwali się że ceratec pomógł zredukować tarcie aż o 75% z olejem 10W40. Pytanie, jakiej jakości był ten testowany olej 10W40? Tego też zapewne nikt się nie dowie, bo to tylko informacja na ulotce - opakowaniu - dostarczanym przez producenta. Nie ma co ukrywać, że tam może być wszystko, aby tylko skusić klienta.

Każdy olej 10W40 jest inny redukcję aż 75% tarcia po dodaniu cerateca należy traktować z przymrużeniem oka, powiedziałbym więcej należy traktować to jako bajkę. Jestem przekonany że zastosowanie wysokiej klasy oleju 10W40 nie dałoby aż tak spektakularnych wyników. Powiem więcej, użycie wysokiej klasy oleju 10W40 spowoduje że dodatek wcale nie będzie potrzebny.

To which oil can I add ceratec?

Ceratec can be added to any oil, but... whether every oil will get better lubricating properties after adding it. If you have the possibility, please examine the leaflet attached with ceratec. The manufacturer boasts that ceratec helped reduce friction by as much as 75% with 10W40 oil. The question is, what was the quality of the 10W40 oil tested? No one will probably find out, because it is only the information on the leaflet - packaging - provided by the manufacturer. There is no denying that it can be anything there, just to tempt the customer.

Each 10W40 oil is different, the reduction of as much as 75% of friction after adding ceratec should be taken with a pinch of salt, I would even say it should be treated as a fairy tale. I am convinced that using a high-performance 10W40 oil would not give such spectacular results. In fact, using a high grade 10W40 oil will make the addition unnecessary.

________________________________________________________________________________

A co olejami syntetycznymi? Czy do nich można lać Ceratec?

Oczywiście można, tylko należy zadać sobie pytanie czy warto i czy jest taka potrzeba. Sam producent chwali się wynikami na poziomie 75% ale tylko z olejem półsyntetycznym, a zastosowanie cerateca z olejem syntetycznym może dać wynik pozytywny ale i negatywny! Pod pojęciem "pozytywny" skrywają się procenty, które mogą polepszyć właściwości smarne oleju i nie oczekiwałbym tu cudów, a jeśli już taki nastąpi to będą to tylko kilku procentowe wartości. A co mam na myśli pod pojęciem - wynik "negatywny"? Załóżmy że mamy w silniku bardzo wysokiej klasy olej syntetyczny zbudowany z potwierdzonej bazy PAO z estrami, czy dodając do niego dodatek oleju zbudowany ze słabszej bazy i ze słabym "droższym" dodatkiem polepszymy w jakimś stopniu jego właściwości smarne? Odpowiedź jest bardzo prosta... nie, a raczej właściwości smarne naszego "super oleju" ulegną pogorszeniu.

What about synthetic oils? Can Ceratec be used with them?

Of course you can, only ask yourself whether it is worth it and whether there is such a need. The manufacturer himself brags about the results of 75%, but only with semi-synthetic oil, and using Ceratec with synthetic oil may give positive or negative results! The term "positive" means percentages which may improve lubricating properties of the oil, so I would not expect miracles here, and if such miracles occur, they will only be a few percent values. And what do I mean by the term "negative" result? Let's assume that we have in our engine a very high class synthetic oil made of confirmed PAO base with esters, will adding to it an oil additive made of a weaker base and with a weaker "more expensive" additive somehow improve its lubricating properties? The answer is very simple.... no, rather the lubricating properties of our "super oil" will deteriorate.

_______________________________________________________________________________

Mam w silniku olej syntetyczny, a mimo to ceratec zdziałał cuda!

Olej olejowi nierówny i obecnie większość obecnie produkowanych olejów 100% syntetycznych są syntetycznymi ale tylko na papierku. I nawet stosując olej (z napisem syntetyczny) nieświadomy użytkownik który dodatkowo dodał ceratec polepszył właściwości smarne, tylko dlatego że używany przez niego czysty olej bez dodatku nie był w 100% olejem syntetycznym. Stosując sprawdzony olej syntetyczny w sprawnym silniku (który nie spala oleju) moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania cerateca.

I have synthetic oil in my engine and yet ceratec has worked wonders!

Oil is not the same as synthetic oil and nowadays most of the 100% synthetic oils are synthetic but only on paper. And even when using oil (with the inscription "synthetic"), an unaware user who additionally added ceratec improved lubricating properties only because the pure oil used by him without any additives was not 100% synthetic oil. Using proven synthetic oil in an efficient engine (which does not burn oil) in my opinion there is no need to use ceratec.

______________________________________________________________________________

Czy warto dodać ceratec do oleju mineralnego?

Zdecydowanie tak. Oleje mineralne to "przeszłość" więc ich właściwości smarne nie są tak dobre jak chociażby olejów półsyntetycznych. Zapewne teraz każdy zadaje sobie pytanie że skoro ceratec z olejem półsyntetcznym dał poprawę aż o 75%, to z olejem mineralnym poprawa będzie jeszcze większa!? To nie do końca prawda, bo ceratec mając w sobie "lepszy" skład niż olej mineralny, powinien przynieść poprawę (zredukować tarcie) ale prawda może okazać się bardziej brutalna i wpływ działa cerateca może być równie minimalny jak w przypadku oleju syntetycznego. Natomiast jestem wręcz przekonany że zastosowanie ceratec obojętnie jakim olejem mineralnym nie przyniesie "negatywnych" skutków. Dodawanie cerateca do wysokiej klasy oleju półsyntetycznego i średniej jakości oleju syntetycznego to loteria, bo albo ceratec polepszy właściwości smarne albo niczego nie zmieni, ale nie przyniesie "negatywnych" skutków.

Is it worth adding ceratec to mineral oil?

Definitely yes. Mineral oils are a thing of the past, so their lubricating properties are not as good as those of semi-synthetic oils. Now everyone is probably asking themselves a question: if ceratec with semi-synthetic oil gave an improvement of 75%, then with mineral oil the improvement will be even greater! This is not entirely true, because ceratec having in itself a "better" composition than mineral oil, should bring improvement (reduce friction), but the truth may turn out to be more brutal and the effect of using ceratec can be as minimal as in the case of synthetic oil. However, I am convinced that using ceratec with any mineral oil will not bring any "negative" effects. Adding ceratec to high quality semi-synthetic oil and medium quality synthetic oil is a lottery, because either ceratec will improve lubricating properties or it will not change anything, but it will not bring any "negative" effects.

_________________________________________________________________________________

Do jakich silników można dodawać ceratec?

Ceratec to dodatek który po podgrzaniu, spaleniu nie należy do najczystszych, dlatego nie należy dodawać go do silników diesla z dpf'em i silników benzynowych z "eko" nowinkami. Zastanowiłbym się także nad dodaniem ceratec do benzyników z trójdrożnym katalizatorem.

To which engines can ceratec be added?

Ceratec is an additive which, when heated and burned, is not one of the cleanest, therefore it should not be added to diesel engines with dpf and petrol engines with "eco" novelties. I would also consider adding ceratec to gasoline engines with a three-way catalytic converter.

Comments

  1. z tego wpisu zupełnie nic nie wynika...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dokladnie, a co wiecej dalej nie wiem na czym polega ta "brutalna prawda"

      Delete
    2. To przeczytajcie jeszcze raz uważnie dzbany. Chodzi o bazę na której jest Ceratec. Jeśli stare samochody na olejach HC to Ceratec, jeśli nowoczesne jednostki na olejach syntetycznych PAO GTL estry to Archoil 9200V2, 9100.

      Delete
  2. ja poznal rozdíl jen asi 200km u mého 1,9 TDI PD s olejem millers oil c3 5w40 pak už ne :D

    ReplyDelete

Post a Comment