Najlepszy dodatek do oleju do Hybrydy i systemu Start-Stop? / Best oil additive for Hybrid and Start-Stop system?

 
Każdy dodatek do oleju wywiera jakiś wpływ na olej w którym się znajduję. Są dodatki, które mogą zmniejszyć opór tym samym zwiększyć płynność oleju, a są dodatki które niestety potrafią zwiększyć opór i tym samym spowolnić płynność oleju. 
Większość osób stereotypowo myśli że wszystkie dodatki to zagęszczacze oleju, a to nieprawda. Oczywiście na rynku jest masa przeróżnych dodatków do oleju, które są zagęszczaczami i takich dodatków należy unikać.
Dobór dodatku do naszego silnika nie może być przypadkowy i musi być to świadomy wybór. Nikt nie chce zaszkodzić swojemu silnikowi.

EN: Every oil additive has some effect on the oil it is in. There are additives that can reduce drag thereby increasing the fluidity of the oil, and there are additives that unfortunately can increase drag and thus slow down the fluidity of the oil. 
Most people stereotypically think that all additives are oil thickeners, and this is not true. Of course, there is a mass of various oil additives on the market that are thickeners, and such additives should be avoided.
The selection of an additive for our engine cannot be random and must be a conscious choice. No one wants to harm their engine.

dodatek do oleju do hybrydy, Start-stop, oil addtive for hybrid, start-stop system oil additive, piotr tester blog, 0W16, 0W20, 0W30
dodatek do oleju do hybrydy, Start-stop, oil additive for hybrid, start-stop system oil additive, piotr tester blog, 0W16, 0W20, 0W30


Jeśli używamy ultra płynnych olejów silnikowych typu 0W16, 0W20, 5W20, 0W30 powinniśmy wybierać dodatki które też są ultra płynne. Użycie ultra płynnego dodatku do ultra płynnego oleju, nie pogorszy płynności oleju - nie większy oporu oleju - a jedynie zwiększy odporność filmu olejowego na rozerwanie.
Po co stosować dodatki do ultra płynnych olejów silnikowych?
Nie ma co się oszukiwać, takie oleje mają natychmiastowe płyniecie oleju, ale niestety takie oleje także mają w większości przypadków bardzo słaby film olejowy. W celu zapewnienia większej odporności filmu olejowego, zalecam stosowanie dodatków ultra płynnych.
Tego typu ultra płynne oleje są stosowane w hybrydach, a także nieraz w autach z systemem Start-Stop. Dużo osób rekomenduje wyłączanie tego systemu ponieważ zatrzymując samochód na światłach, ponieważ silnik się wyłącza, a olej spływa na dół miski olejowej. Gdy trzeba jechać, silnik potrzebuje natychmiastowego smarowania. Stosowanie samego ultra płynnego oleju w takich systemach jest niewystarczające. Gra toczy się o ułamki sekund, ale te sekundy mają ogromne znaczenie dla kondycji silnika.

EN: If you use ultra liquid engine oils like 0W16, 0W20, 5W20, 0W30, you should choose additives that are also ultra liquid. Using an ultra-liquid additive for ultra-liquid oil, will not deteriorate the fluidity of the oil - not increase oil resistance - but only increase the resistance of the oil film to breakage.
Why use additives for ultra liquid motor oils?
There is no fooling, such oils guarantee instant oil flow, but unfortunately such oils have a very weak oil film in most cases. In order to make the oil film more resistant, I recommend using ultra liquid additives.
Such ultra-fluid oils are used in hybrids, and sometimes in cars with Start-Stop systems. A lot of people recommend disabling this system because when stopping the car at a traffic light, the engine shuts down and the oil flows down the oil pan. When you need to drive, the engine needs immediate lubrication. Using ultra-liquid oil alone in such systems is insufficient. The game is played for fractions of seconds, but these seconds make a huge difference in the condition of the engine.

Mało osób zdaję sobie sprawę, ale stosowanie ultra płynnych olejów grozi nagminnym zrywaniem filmu olejowego. Najgorsze jest to, że zrywanie oleju olejowego w pracującym silniku jest niesłyszalne, i może trać ułamek sekundy. Ale te ułamki sekundy, zaczynają łączyć się w sekundy, a sekundy w minuty. Wynik jest taki, że po rozebraniu silnika naszym oczom ukażą się rysy/ zarysowania na panewkach.
Po co stosować dodatki do oleju?
Najprościej i najkrócej rzecz ujmując, w celu usprawnienia naszego oleju lub w celu polepszenia właściwości smarnych naszego oleju. Wybierając olej nawet z najwyższej półki, nikt nie da gwarancji, że daje on 100% ochronę naszemu silnikowi. Stosowanie dodatków do oleju potrafi wydłużyć bezproblemową pracę silnika, obniżyć temperaturę silnika, zwiększyć moc silnika, obniżyć spalanie. Nie ma tu żadnych czarów, po prostu odpowiednio dobrany dodatek zmniejsza opór, tym samym ogranicza suche starty, tym samym nie pozwala bezpośredni kontakt metal-metal, tym samym zwiększając skuteczność filmu olejowego, tym ogranicza temperaturę pracy silnika, co przekłada się na niższe spalanie, a poprzez brak tarcia, silnik przekazuje więcej mocy na poszczególne podzespoły, nie tracą energii na pokonywanie oporów zadanych przez olej silnikowy. Im mniejszy opór dla silnika, tym więcej mocy potrafi wytworzyć i przekazać silnik.

EN: Few people realize, but the use of ultra-liquid oils runs the risk of a sudden oil film breakage. The worst part is that oil film ripping in a running engine is inaudible, and can waste fractions of a second. But these fractions of a second, begin to combine into seconds, and seconds into minutes. The result is that when the engine is taken apart, our eyes will show scratches/scratches on the pan.
Why use oil additives?
In the simplest and shortest terms, to improve our oil or to improve the lubricating properties of our oil. Choosing an oil even from the top shelf, no one can guarantee that it gives 100% protection to our engine. The use of oil additives can prolong trouble-free engine operation, reduce engine temperature, increase engine power, reduce combustion. There is no sorcery here, simply a properly selected additive reduces resistance, thereby reducing dry starts, thereby not allowing direct metal-to-metal contact, thereby increasing the effectiveness of the oil film, thereby reducing engine operating temperature, which translates into lower combustion, and through the lack of friction, the engine transfers more power to individual components, they do not waste energy to overcome the resistance set by the engine oil. The less resistance for the engine, the more power the engine can produce and transmit.

Comments