Dostaje dużo pytań od widzów od nośnie pomocy w doborze oleju. Większość osób zadaję moim zdaniem błędne pytanie, a mianowicie zadają następujące pytanie: "Jaki olej jest najlepszy?" Jest to pytanie dobre, ale jest ono jakby nie do końca zakończone. Zadając pytanie w ten sposób jak napisałem, oczywiście mogę udzielić odpowiedzi, ale tego nie robię. Dlaczego?
I get a lot of questions from viewers from carrying help with oil selection. Most people ask the wrong question, in my opinion, and that is they ask the following question, “What is the best oil?” This is a good question, but it is kind of off the mark. Asking the question as I wrote, of course I can give an answer, but I don't. Why?
 |
dobór oleju, najlepszy olej, jaki olej do silnika, jaki olej jest najlepszy, piotr tester, najlepszy olej do diesela, najlepszy olej do benzyny |
Zadane pytanie nie zawiera ważnych informacji, które są istotne podczas doboru oleju przeze mnie, a mianowicie brakuje takich informacji jak:
- do jakiego samochodu jest ten olej? Model, rok, diesel czy benzyna, a może LPG, Hybryda?
- z którego roku jest ten samochód? Jeśli jest w miarę świeży, czy samochód jest dalej na gwarancji producenta?
- jaki olej jest obecnie używany przez właściciela? I kolejne powiązane pytanie, czy są widoczne ubytki oleju na bagnecie?
Kod silnika.
Dosyć często przy pytaniu o dobór oleju dostaje od widza dostaje od widza tylko kod silnika. Niestety, ale sam kod silnika nie udziela odpowiedzi na wszystkie moje pytania powyżej. Kod silnika jest istotny gdy np. wychodziły jakieś wersje aut z różnymi silnikami i wtedy to ja mogę dopytać widać czy ma silnik o takim kodzie silnika czy o innym. Ponieważ wiele razy bywa tak, że do silnika z takim kodem należy lać olej o oznaczeniu X, a do tego samego silnika tylko o innym oznaczeniu należy lać olej o oznaczeniu Y.
Dobrym przykładem jest tu porównanie samochód z USA z samochodami z Europy. W USA występują przeważnie silniki o trochę innym kodzie silnika i widać to niemal w każdym konfiguratorze doboru oleju, gdzie w USA występowały silniki których w Europie na próżno szukać.
The question asked does not contain important information that is relevant when I am selecting oil, namely information such as:
- what car is the oil for? Model, year, diesel or gasoline, or maybe LPG, Hybrid?
- What year is the car from? If it is relatively fresh, is the car still under manufacturer's warranty?
- What oil is currently used by the owner? And another related question, are there visible oil losses on the dipstick?
Engine code.
Quite often when asking about oil selection, I get from the viewer only the engine code. Unfortunately, but the engine code alone does not answer all my questions above. The engine code is important when, for example, some versions of cars with different engines come out, and then it's up to me to ask the viewer if he has an engine with this engine code or another. Because many times it so happens that for an engine with such a code you should pour oil with designation X, and for the same engine only with a different designation you should pour oil with designation Y.
A good example of this is to compare a car from the US with cars from Europe. The U.S. mostly has engines with a slightly different engine code, and you can see this in almost every oil selection configurator, where the U.S. had engines that you can't find in Europe in vain.
Comments
Post a Comment