Ceratec Liqui Moly czyli ceramiczna ochrona silnika. Część 1 - Ceratec Liqui Moly means ceramic motor protection

Ceratec jest dodatkiem do oleju silnikowego, aplikowanym w celu zabezpieczenia silnika swoją ceramiczną strukturą.

Przetestujmy ten magiczny - kolejny z resztą -  środek do ochrony silnika. 

Producent deklaruje że Ceratec chroni silnik do 50.000km - nawet jeśli w między czasie wymieniano olej.

ceramizer opinie, ceratec liqui moly, ceratech, liqui moly, liqui moly ceratec, liqui moly mos2, liqui moly oil, liqui moly oil additive, liquimoly, technical ceramics, 

Co to jest ceratec? 

Mówiąc ludzkim językiem, wygląda mi to na rozrzedzony ceramizer. Ceratec to czarno-szara buteleczka z pomarańczowym płynem w środku. Pojemność cerateca to 300ml. Producent podaje że wystarcza na 5litrów oleju.
Przetestowałem już parę naście środków do ochrony silnika i to Ceratec'a podchodzę bardzo sceptycznie. Na plus trzeba zauważyć że ceratec posiada certyfikat TUV + jest produktem wiodącej marki Liqui Moly. Środki i oleje tej firmy cieszą się dużą popularnością.
Ceratec w moim przypadku przetestujemy na silniku BMW 2.0 R6. Dlaczego postanowiłem przetestować Ceratec akurat na tym silniku. Mało osób wie, ale są to silniki o długiej konstrukcji, pompa olejowa znajduje się przeważnie albo blisko końca albo blisko początku silnika. Tak, czy inaczej poprzez nie centralne ułożenie pompy oleju, silnika ma zawsze gorsze smarowanie jednej strony - początku albo końca. Skąd to wiadomo i jak to sprawdzić? Wie, o tym każdy szanujący się mechanik. Żeby potwierdzić to że piszę prawdę, wystarczy wyjąć i sprawdzić stan panewek korbowodowych. Na 100% któraś ze skrajnych będzie bardziej zużyta.
Poprzez zastosowanie cerateca chciałbym zabezpieczyć właśnie ten silnik przed zużyciem się panewek korbowodowych.

Zalewamy ceratec...

Najpierw oczywiście należy rozgrzać silnik do temperatury roboczej. Następnie wyłączamy silnik. Odpalamy i pozwalamy pracować naszej jednostce przez 2-3 minuty, w celu wstępnego wymieszania się cerateca z olejem. Co jest najdziwniejsze, na ulotce cerateca pokazane są dwa rysunki obrazujące prace silnika z olejem 10W40 bez cerateca i 10W40 z ceratecem. Z rysunków odczytać można że ceratec likwiduje tarcie w silniku o 75%, i redukuje zużycie silnika o 34%. Ciekawe, jak to się przekłada w praktyce.
Po zalaniu ceratec do silnika 2.0 R6, obroty silnika gwałtownie wzrosły do 1300rpm, następnie po ok. 1 minucie obroty się uspokoiły i wróciły do normy.

Pierwsze kilometry z Ceratecem

Pokonałem z tym środkiem 54km - wiem mało, ale to pierwsza jazda z tym środkiem... i co zaobserwowałem. Dosłownie i w przenośni nic. Producent nie podaje jak długo należy utrzymywać ceratec w silniku, ale ja przypuszczam że im dłużej tym lepiej, dlatego warto zalać ceratec od razu po wymianie oleju.

Kolejny test już niebawem... jak tylko pokonam większy dystans, być może wtedy będzie już zauważalna lub wyczuwalna różnica.



Pytania można zadawać w komentarzach, odpowiem na wszystkie w miarę moich możliwości.

Piotr Tester

Comments

  1. Zeby Ceratec zrobil co ma zrobic w silniku trzeba przejechac 1000 km, zgodnie z zaleceniem producenta. Po 54 km to raczej nic nie bedzie wiadome. Ja osobiscie mam pozytywne doswiadczenia z tym preperatem w silnikach V6 Audi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzieki za zainteresowanie teamtem. Oczywiscie, zdaje sobie sprawe zeby napisac cokolwiek o ceratecu trzeba pokonac znacznie wiekszy dystans. Jak tylko pokonam wiekszy dystans bede na biezaco pisal nowe posty. Tutaj mozna zobaczyc jak wyglada swiezo zalany olej Motula 5W30 + ceratec po przebiegu zaledwie 200km: https://www.youtube.com/watch?v=mXUt3vK4Fms

      Delete
  2. Jestem ciekawy czy:
    1) mozna to tez dodac do oleju w silniku diesla, pytam gdyz nigdzie nic sie o tym nie pisze...?
    2) rozumiem tez ze najlepiej dodac do nowego oleju, i tu powstaje pytanie; 2a) zaraz po wymianie, czy 2b) najpierw zmieniamy olej pojezdzimy troche i dolewamy.
    3) gdy zmieniamy olej to po prostu lejemy tyle ile podaje producent, czy tez lejemy oleju o te 0,3 l ktore jest w ceratec'u, ktory przeciez i tak mamy dolac?

    Pozdrawiam Rafal
    Na zakonczenie musze pogratulowac skropulatnosci w testach - bardzo fajnie:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witam,
      1. Śmiało można stosować w silnikach diesela
      2. Najlepiej dodawać dodatki do oleju od razu z nowym olejem, ponieważ dodatek będzie pracował z olejem
      3. Butelka cerateca starcza na 5litrów oleju. Przekroczenie dawki nie ma negatywnego wpływu. Wlanie zbyt małej ilości może nie przynieść wymiernych korzyści...

      Delete
  3. Oleje Liqui Moly są faktycznie bardzo dobre i potwierdzam to! Ostatnio przejazdem wstąpiłem do LucArt i kupilem... lepszy nawet od Castrol jak dla mnie ;)

    ReplyDelete
  4. Witam czy ktos stosował ceratec w Audi a6 4f avant quattro 3.0tdi z sktzynia tiptronic?
    Jak pisze w instrulcji cerateca nie stosowac w silnikach z skrzyniami automatycznymi.

    ReplyDelete
  5. Witam czy ktos stosował ceratec w Audi a6 4f avant quattro 3.0tdi z sktzynia tiptronic?
    Jak pisze w instrulcji cerateca nie stosowac w silnikach z skrzyniami automatycznymi.

    ReplyDelete
  6. I jakieś plusy cerateca po większym dystansie?

    ReplyDelete
  7. Bajki. Nie ma żadnych podstaw to zajścia bliżej niewyjasnionych w produkcie procesów ceramizacji, nie te warunki. Dla ogólnie nazwanych procesów ceramizacji , w idealnych, czystych warunkach, przy dodatku topników są potrzebne temperatury powyżej 600oC. Drobne pozytywne efekty zachodzą dzięki zageszczeniu oleju i dodatkom spęczniającym gumowe uszczelki - zmniejsza wycieki

    ReplyDelete
  8. Mam zalany CeraTec i przy wymianie oleju chcę zrobić płukankę to warstwa ceramiczna zostanie wymyta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trudno powiedzieć. Zależy jak mocną użyję Pan płukankę, ale osobiście uważam że jednorazowe płukanie osadzonej "ceramiki" nie usunie.

      Delete

Post a Comment