Saturday, June 11, 2016

Ceratec Liqui Moly czyli ceramiczna ochrona silnika. Część 2 - Ceratec Liqui Moly means ceramic motor protection

Drugi post Testów Ceratec Liqui Moly.

Środka firmy Liqui Moly do ochrony silnika, przed przedwczesnym zużyciem.

W poprzednim poście miałem pokonane z Ceratec'em w silniku zaledwie kilkanaście kilometrów, dlatego nie mogłem nic szczególnego napisać.
Dziś mam za sobą pokonany dystans 640km, tw. już coś mogę napisać.
Jak zaszły zmiany?
Czy silnik się uciszył?
Czy lepiej przyspiesza?
Czy zużycie paliwa spadło?
O tym wszystkim dowiesz się z tego posta.

Po wlaniu cerateca Liqui Moly nie spodziewałem się cudów, przecież to kolejny wymysł - wynalazek kolejnego producenta, która wepchnie nam wszystko - konsumentom - aby zarobić...
Ale z drugiej strony, kto nie spróbuje ten się nie dowie czy to działa, a że ja jestem ciekawy próbuje większości dodatków do olejów - paręnaście już mam za sobą.

ceramizer opinie, ceratec liqui moly, ceratech, liqui moly, liqui moly ceratec, liqui moly mos2, liqui moly oil, liqui moly oil additive, liquimoly, technical ceramics,
certec, cera tec, liqui moly oil additive, liqui moly, ceramizer, ochrona silnika, ceratec TUV, ceratec made in germany
Po zalaniu Cerateca do oleju - świeżego, klarownego, można powiedzieć prawie przeźroczystego - mój olej zmienił natychmiast kolor na mętny, bagienny i wtedy się zlękłem, że tym razem chyba przedobrzyłem. Po co ja to guw... wlałem?
Ok, ale stało się... Czas pokażę co się będzie działo z silnikiem.

Po pokonaniu 640km stwierdzam...

Zmiany, czy są w ogóle jakieś? Oczywiście że tak.
Praca silnika pozostała bez zmian, ale... i tu największe zaskoczenie... silnik kompletnie się wyciszył podczas zimnego rozruchu! Podkreślę to słowo... kompletnie. Użytkuje mój samochód od ponad 3lat, ale tak cichym "zimnych startów" nigdy nie słyszałem. Tutaj jestem pełen uznania, bo środek jednak coś zadziałał. Po rozgrzaniu, wiadomo zmiany są trudne do usłyszenia, bo wtedy jednostka jest już rozgrzana, a olej rozrzedzony.

Przyspieszenie... pozostało bez zmian. Jeśli bym napisał że auto się zaczęło lepiej zbierać to zapewne byłby to efekt placebo - ludzka wyobraźnia nie zna granic.

Zużycie paliwa...  tutaj byłbym skłonny użyć stwierdzenia, że chyba spadło. Wydaję mi się że przy pokonywaniu krótkich odcinków, przy częstym zapalaniu i gaszeniu silnika, samochód zużywa mniejsze ilości paliwa - tak jakby silnik miał po prostu lżej. Jednak dokładnie napiszę o zużyciu paliwa, gdy pokonam większy dystans.

Większość producentów dodatków do olejów zaleca aby pozostawały w silniku bez wymian oleju przez min. 1000-1500km. Tak też zrobię i w tym przypadku.... Na razie jestem naprawdę zadowolony z pracy mojego samochodu podczas zimnych startów.



Test podsumowującym z przebiegiem 6000km:  ceratec liqui moly after 6000km.

Pytania, można zadawać w komentarzach odpowiem na wszystkie w wolnym czasie.

Piotr Tester

14 comments:

  1. Bardzo ciekawy tekst , sam zastanawiam się nad profilaktycznym wlaniem preparatu Ceratec do BMW 328 i F30 . Auto ma niewielki przebieg ok 35 tyś km, własnie wymieniłem olej na MOTUL 5W30 8100 x clean+, LL04 (taki jak na pierwszym miejscu zaleca producent) W tym BMW jest silnik benzynowy 2,0 twin turbo 245 KM a więc spora moc z raptem 2 litrów. A więc motor dość wyżyłowany lubiący wysokie obroty którego ponoć słabym punktem jest...pompa olejowa. Dlatego pomyślałem o zastosowaniu Cerateca jako produktu renomowanej firmy co wydaje mi się mogło by pozytywnie wpłynąć na obniżenie temperatury w silniku , lepsze smarowanie, wyciszenie pracy etc. Jestem bardzo ciekaw Pana opinii na temat zasadności zastosowania Cerateca własnie w tym silniku.
    Będę wdzięczny za opinię.
    Pozdrawiam
    Tomek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witam, dziękuje za zainteresowanie tematem. Ja zastosowałem Ceratec w swoim silniku ponieważ w moim samochodzie jest silnik R6 - z tego co wiem i co może potwierdzić każdy mechanik, są to z budowy długie silniki w których poprzez skrajne umiejscowanie pompy oleju szybciej zacierają się panewki przednie lub końcowe ze względu na słabsze ciśnienie oleju - w zależności od umiejscowienia pompy oleju. Dlatego w takich silnikach należy dbać o wysoką jakość oleju i częstę interwały, najlepiej także stosować jakieś dodatki które zredukują tarcie silnika, tym samym "pomogą" pompie tloczyć olej. Pana silnik to chyba R4 z tego co mi się wydaje, tw. jest silnik znacznie krótszy, ale jak słusznie Pan zauważył jest to silnik dość mocno "wysilony" - taka obecnie polityka producentów. Dlatego, ja na Pana miejscu nie zastanawiałbym się i czym dodatkowo (oprócz dobrego oleju) zabezpieczył silnik np. Ceratec. Jedyną wadą jaką dotychczas zauważyłem to tylko zmiana koloru oleju - na mętny, bagnisty. Niedługo kolejny post z końcowym przebiegiem z testu Cerateca.

      Delete
  2. Z niecierpliwością czekam na dalsze publikacje, sam nalałem CERATEC do Toyoty Yaris Ts 1,5 , przejechałem około 20 tys. km na tym preparacie. Zanim nalałem do silnika dokonałem płukanki preparatem Liqui Moly, a olej to był również Liqui Moly High Tech 5w40. Jeżeli chodzi o moje wrażenia dotyczące Cerateca to z pewnością łatwiejsze były zimne starty, szczególnie zimą, silnik odpalał bez problemów i pracował ciszej niż przed zastosowaniem przez pierwsze minuty. Jeżeli ktoś uważa, że zastosowanie Cerateca może zmiejszyć zużycie oleju to odradzam, w moim przypadku zużycie oleju utrzymało się na tym smaym poziomie ok 150-300 ml na 1000 km. Mocy w silniku po kilku czy klilkunastu tysiącach kilometrów nie przybyło :p Także nie wiem czy warto stosować ten preparat. Chociaż po nalaniu czułem dużo większy komfort psychiczny związany z poczuciem że bardziej dbam o silnik i na pewno bedzie służył długo i bezawaryjnie :D Chętnie sprawdziłbym jak działa preparat z Liqui Moly wyciekom stop na zużyte/twarde uszczelniacze zaworowe. Pozdrawiam, Bartek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za zainteresowanie tematem. Niebawem kolejny post z przebiegiem końcowym. Pytanie: przejechałem z Ceratecem 20tyś. bez wymiany oleju? Nie wiem czy wiesz, ale Japończyki są strasznie wrażnliwe na olej, a w szczególności te z zaworami VVti. Japońskie silniki są nieśmiertelne, pod warunkiem że o nie dbamy. Skoro silnik bierze Ci jakiś tam procent oleju polecam spróbować zalać go Motul'em 8100 X-Clean 5W40. Spalanie oleju powinno być znacząco niższe - testowane na dwóch silnikach diesela.

      Delete
    2. miedzy Mobilem 5w40 a stosowanym przez kolege powyzej LM 5w40 nie bedzie roznicy w spalaniu oleju. Oba maja juz wysoki film olejowy i zmiana LM na Mobil nic tu nie pomoze. Oba oleje naleza do klasy premium.

      Delete
    3. Też tak myślałem, dopóki nie wypróbowaliśmy oleju X-Clean 5W40.

      Delete
  3. Witam
    Bardzo fajny test, dobra robota. Sam zastanawiam się nad wlaniem "czegoś" do mojego Pajero sport 3.0 v6 benzyna\LPG. Przywiozłem je z niemiec i od razu wymieniłem wszystkie płyny. Teraz zbliżam się do 15tyś. Z silnikiem nic się nie dzieje równo pracuje i dobrze pali, mimo wieku 16 lat auto spisuje się nieźle poprzedni właściciel dbał o niego. Teraz trochę go tyram wożę nim ludzi i sprzęt do pracy. Dlatego wymyśliłem sobie coś takiego. Wiem że to bardzo drogi produkt ale może faktycznie coś daje, chociaż wiem również że to często nie idzie w parze:
    http://sklep.archoil.pl/?product=ar900
    Boję się tylko tej płukanki. Tutaj znalazłem taniej ale butelki wyglądają inaczej jak i sama zawartość chyba się trochę różni:
    http://motorsportoils.pl/towar.470.dodatek.do.oleju.archoil.ar9300.125ml.html
    Masz jakieś doświadczenie z tymi produktami ? Jak sądzisz warto wypróbować ten magiczny dodatek ?
    Pozdrawiam, Marcin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cześć, dzięki za zainteresowanie tematem. Jaki wpływ na prace mojego silnika ma ceratec, można przeczytać - ogólnie to jest bardzo zadowolony z zastosowania tego środka, a testowałem już sporo. Niestety nie testowałem jest Archoil, chociaż bardzo mnie korci i chyba przy następnej wymianie oleju przetestuje Archoil. Jakbyś w razie wypróbował Archoil, proszę daj znać jakie masz odczucia. Te środki nie są po to by naprawiać silniki, a stosuje się je jedynie po to aby zabezpieczyć silnik przed przedwczesnym zużycie i może zredukować zużycie paliwa.

      Delete
  4. Wita. Mój olej również zmienił kolor na mętny. Jestem trochę tym zaniepokojony. Czy to normalny objaw? Na innych stronach podają, że po zalaniu cerateca olej nie zmienia koloru. Gdzie jest prawda? Czy można tak spokojnie jeździć ?
    Pozdrawiam, Arek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witam. Wydaje mi się że nie ma szans aby po zalaniu Cerateca olej nie zmienił koloru. Zmiana koloru jest spowodowana przez wysoką temperaturę silnika. Zrobiłem test 3 próbek cerateca i podrzegwając sam ceratec (czysty, nowy, pomarańczowy) zmienił kolor na czarny. Tu jest ten test: https://www.youtube.com/watch?v=dspjHAT2ElU
      Ogólnie, to zrobiłem już ponad 8.000km i żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem. Jak być zauważył u siebie jakieś niepokojące objawy, możesz się podzielić... dzięki

      Delete
  5. Witam
    Rok temu zalałem preparat Motor-Life szukałem, czytałem fora, zalałem, po roku 10.000km nic się nie wydarzyło złego, zauważyłem cichą pracę na zimnym, jednak zaczynam się bać, bo wczoraj wyczytałem że takie dodatki chronią na zimno silnik jednak na gorącym oleju Ceramizery oraz Motor-Life zaczyna wytwarzać jakiś szkodliwy korozyjny kwas,piasek, ze względu na zawartość chloru w składzie, teraz nie wiem co robić dalej wczoraj czytałem testy na tej stronie:
    http://furgala.com/ftp/pl-Motor-Life-book.pdf
    ciekawe czy ktoś testował je na zawartość korozyjnych skutków ubocznych w normalnej temperaturze pracy oleju, bo znalazłem też informację że komuś się zatarły panewki, co myślicie ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zazwyczaj jest tak że jak ktoś użyje jakiś dodatek do oleju myśli że jego silnik staje "kuloodporny" i zaczyna go znacząco mocniej przeciążać i dlatego dzieją się takie rzeczy jak zacieranie elementów.
      Osobiście nie słyszałem aby z ceramizerów wytwarzał się jakiś szkodliwy kwas, natomiast z tego co wiem ceramizery po roku zaczynają tracić swoje właściwości i wytrąca się z nich związki krzemu, które mogą być druzgocące dla silnika. DLatego po zastosowaniu jakiegoś dodatku warto dbać o systematyczną wymianę oleju. Oczywiście jest to informacja przeze mnie nie zbadana, ale rozmawiałem z wynalazcą jednego z najpopularnieszego dodatku do oleju w Polsce i mi nie zaprzeczył...

      Delete
    2. Ja używałem Motor-Life przez rok z olejem Motul 10w-40 teraz wlałem płukankę i zalałem Motul X cess 5w-40. Auto o niebo lepiej zapala na zimnym i jest ciszej niż Motor Life plus 10w-40. W temperaturze -2 st.C lepiej kręci rozrusznik. Mam tylko nadzieję że nie będzie skutków ubocznych motor-lifa.
      Przebieg 130.000 zero wycieków, zero problemów po wlaniu lepszego oleju.
      Pozdrawiam
      Michał

      Delete
    3. Zapomniałem dodać link do strony z obszernym opisem takich dodaktów:

      http://www.bishops-original.pl/?p=225

      Delete

Popular Posts