Ceratec Liqui Moly czyli ceramiczna ochrona silnika. Część 3 Zakończenie Testu 6000km - Ceratec Liqui Moly means ceramic motor protection End of test

Trzeci post Zakończenie testów Ceratec'a Liqui Moly. Środka, który używany jest w celu zabezpieczenia silnika. 

Według producenta zastosowanie cerateca ma wydłużyć żywotność silnika lub przekładni i prowadzi do oszczędności paliwa.

Pisząc poprzednie posty uważałem że wystarczy przejechać z ceratec'em 1500km w oleju, aby zakończyć proces ceramizacji - czyli ochrony silnika, która ma utrzymywać się do 50.000km. Należy jednak - zgodnie z informacją na ulotce - przestrzegać dotychczasowych interwałów wymiany oleju.

Dość długo osoby zainteresowane moim testem musiały czekać na kolejny post z testów cerateca liqui moly, jednak po kontakcie z przedstawicielem firmy Liqui Moly okazało się że pełny proces ceramizacji - czyli całkowitego zabezpieczenia silnika na 50.000km zostanie osiągnięty dopiero po pokonaniu dystansu 6-7tyś. (6.000km-7.000km). Dla kogo kto tłuczę dziennie po 500km osiągnięcie tego dystansu jest proste, ja natomiast poruszam się po mieście, dlatego to trochę potrwało zanim udało się osiągnąć wynik 6.000km.
liqui moly, ceratec, oil additive, ceratec zakończenie testu 6000km, ceratec 6000km, oil change, protect engine, ceramizer, additiv, oil additives
liqui moly, ceratec, oil additive, ceratec zakończenie testu 6000km, ceratec 6000km, oil change, protect engine, ceramizer, additiv, oil additives

Jest to post podsumowujący, gdyż aktualnie pokonałem z ceratecem zalecane min. czyli 6.000km. Jakie mam odczucia? Wrażenia? Czy coś się zmieniło?
Czy ceratec wpłynął pozytywnie na pracę mojego silnika? A może wręcz przeciwnie, wpłynął ale negatywnie? O tym wszystkim postaram się napisać w tym poście.

Po pokonaniu 6.000km z ceratecem Liqui Moly w moim samochodzie stwierdzam:

Spalanie - delikatnie spadło. Ale nie jest to jakaś kolosalna zmiana. Jedynie jakieś 0.9 do 1.0l/100km. Przypomnę że testuje ten środek na samochodzie zasilanym benzyną, na silniku budowy szeregowej R6. Dlaczego tylko taka mała różnica w spalaniu? Nie wiem, być może ja po prostu teraz troszkę bardziej agresywnie jeżdżę... i być może przez to różnica były większa. Nie wiem dlaczego, ale od kiedy wlałem ceratec do silnika jakoś "mentalnie" wiem że mogę sobie pozwolić na większe przeciąganie silnika... bo wiem że silnik jest teraz jakoś lepiej chroni. I może to przez to tak niewielka różnica... ale proszę zauważyć że nawet jeśli teraz używam samochodu bardziej agresywnie to i tak mam spalanie niższe, niż poprzednio gdy jeździłem wyłącznie jak "emeryt". Tw. tu bym dałbym "plusa" dla cerateca Liqui Moly.
Kultura pracy silnika - tutaj jest już większe pole do popisu dla cerateca, bo już od pierwszych kilometrów słychać było pozytyw wpływ certeca Liqui Moly na pracy mojej jednostki. Teraz po 6.000km silnik pracuje naprawdę "kulturalnie". To nie tylko moja opinia i podam przykład z życia wzięty: Podjeżdżał napełnić klimatyzację, zapalam silnik, a serwisant zapytał: "Czy to hybryda?" Zadał to pytanie, bo silnika na wolnych obrotach prawie w ogóle nie słychać... A co kulturą pracy na wysokich obrotach? Według mnie bez zmian, silnik przed zaaplikowaniem cerateca pięknie wybrzmiewał i wybrzmiewa tak dalej... Tw. tu też dałbym "plusa" dla cerateca.
Przyspieszanie - tu jest moje największe zaskoczenie. Używam samochodu w automacie, jest to automat "inteligentny" - redukuje biegi w zależności od masy samochodu. Co to znaczy? Jeśli samochód ma ciężko (np. w samochodzie jest 4 osoby) to redukuje bieg o 2 stopnie w dół - tzw. podwójny kickdown, analogicznie jeśli ma lekko (np. jadę sam) redukuje bieg tylko o jeden bieg w dół. Dzieje się tak bez względu na to jak głęboko wciskam pedał gazu...
Jakież było moje zdziwienie, gdy pierwszy raz jechał z 4 osobami i musiałem wyprzedzić samochód... standardowo kickdown i redukcja biegu zazwyczaj o 2 stopnie i samochód wyrywa do przodu. Tym raz samochód (a dokładniej skrzynia) zredukowała bieg tylko o 1 stopień, ale samochód przyspieszał tak samo jakbym zredukował biegi o 2 stopnie/ 2 przełożenia. Jak to wytłumaczyć... Ja uważam że silnik po prostu ma lżej, i skrzynia informuje silnik że jest w stanie przyspieszyć właściwie do żądanej prędkości po redukcji tylko o 1 stopień. Tu oczywiście także ogromny "plus" dla cerateca.
Spalanie oleju - nic o tym nie wiem. Bo mój silnik nie spalał oleju przed aplikacją cerateca, i teraz po 6.000km oleju dalej nie spala.
Klekotanie silnika - także nic o tym nie wiem, ponieważ sprawny silnik R6 nigdy nie powinien "klekotać". I tak też jest z moim R6 - kompletna cisza "podczas zimnych startów" jak i oczywiście po rozgrzaniu. Ciekawi mnie tylko jedna zasadnicza sprawa, jak ceratec będzie zachowywał się zimą przy -30°C stanie całą noc na zewnątrz. Dlatego pomyślałem że napiszę o tym jeszcze jeden dodatkowy post, na temat cerateca w silniku użytkowanego zimą.

Podsumowując, uważam że ceratec Liqui Moly jest naprawdę świetnym dodatkiem do oleju. Polecam go wszystkim którzy dbają o swoje silniki, którzy wiedzą że olej silnikowy 5W30 firmy X to nie ten sam olej 5W30 firmy Y. Na pewno ceratec nie przypadnie do gustu, użytkownikom 4 kółek którzy traktuje swoje samochody jako "kawałek blachy" który ma ich tylko przewieść z punktu A do punktu B. Takie osoby zapewne nie dbają o to jaki leją olej i zapewne nie zauważą żadnej różnicy w pracy swoich jednostek silnikowych.

Zdaje sobie sprawę że przedstawiony wyżej test podsumowujący dla większości osób nie jest miarodajny, ponieważ nie ma nim żadnych badań, wykresów itp. jednak jest to mój prywatny test i są to moje odczucia z nim związane - piszę to co o danym producie sądzę czy komuś się to podoba bardziej, czy mniej... Nie jest powiązany z żadną firmą/ producentem i żadnej firmy nie faworyzuje.

Pytania, można zadawać mailowo bądź najchętniej w formie komentarzy. Odpowiem na wszystkie na wolnym czasie...

Poprzednie posty z zmiejszymi przebiegami można znaleźć w tym linku: Ceratec

Piotr Tester



Comments

  1. Witam,
    Po pierwsze chacielem powiedziec, ze bardzo fajny blog, duzo ciekawych informacji a przede wszystkim bezstronnych.
    Po drugie chcialem zapytac czy po dodaniu srodka CERATEC firmy Liqui Moly, mozna powiedzmy po jakis 8000 km przy nastepnej zmianie oleju dodac inny srodek np. XADO 1 Stage Maximum lub Modyfikator Plus? Z tego co sie zdazylem zorientowac to Ceratec wystarcza na ok 50 000 km i w tym czasie nie powinno sie go mieszac z np. Liqui Moly dodatek MoS2, który zawiera dwusiarczan miolibdenu co w moim przekananiu troche jest jak w XADO czy Modyficator Plus, ma za zadanie odbudawac strukture metalowa silnika. Dodam jeszcze, ze jestem przed zmiana oleju, a moj samochód to Honda Accord diesel z przebiegiem ok 250 000 km. A celem calej operacji jest lepszy start silnika na zimnym i ciekaw jestem czy pomoglo by to w wydluzeniu zywotnosci lancucha rozrzadu. Pozdrawiam Norbert

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witam, dzięki za motywujący komentarz.
      Każdy producent chwali i zachwla swój produkt - taka ich rola. To że piszą że wystarcza na 50 000km nie znaczy że napewno na tyle wystarczy a po druge nie znaczy że nie można poprzedniego efektu ceramizacji jeszcze wzmocnić.
      Od siebie dodam że także mam w silniku Ceratec, po zimie będę zmieniał olej i odrazu po zmianie do czystego oleju dodaje Archoil 9100 lub 9300 w celach testowych...
      Wątpię aby dodanie kolejnego dodatku do nowego oleju miałoby doprowadzić do uszkodzenia silnika...

      Delete
    2. Także zamierzam przy następnej wymianie (na wiosnę) dodać do oleju Archoil 9100, czekam więc z niecierpliwością na Twoje wrażenia! Tymczasem niedawno wlałem płukankę Archoil 2300, która ma wolno płukać i oczyszczać silnik, do czasu następnej wymiany oleju. Zamierzam dodać Archoil 9100 także do skrzyni automatycznej (też wymieniam olej na wiosnę). Ciekawy jestem efektów.

      Delete
    3. Tak tylko jeśli wcześniej byl caratec, to nawet jak zmieni pan olej to zasadniczo powinien utrzymac się w silniku przez te 50tys km. Czyli testowanie kolejnego specyfiku mija się z celem do zakończenia tych 50tys. Ja zalałem Ceratec do silnika 1.9jtdm po remapie na 200KM. Postanowiłem tak zrobic bo jak usłyszałem 2 zimne starty przy -20, i ten chrzest metalu ( olej castrol 5w30 ), to przy przedwczorajszej zmianie oleju, zdecydowalem sie na plukankę silnika, zmianę oleju na mobil i ceratec. Jak na razie mam za sobą około 100 km i zauważam równiejszą i cichszą pracę po uruchomieniu. Na resztę spostrzeżeń przyjdzie jeszcze czas jak zrobię przebieg. Pozdrawiam

      Delete
  2. Witam,
    dzisiaj zalałem XC70 T5 przy przebiegu 180 tys.i sam jestem ciekawy czy będzie różnica. (olej Valvoline SynPower 5W40)

    ReplyDelete
  3. Miarodajny byłby pomiar ciśnienia w cylindrach, przed i po zaaplikowaniu Cerateca

    ReplyDelete
  4. Spalanie spadło bo zaczołeś jezdzić a nie zamulać auto na niskich obrotach. Ekonomiczna jazda w dwóch słowach polega na, jak "najszybszym" osiągnięciu żądanej prędkości i podtrzymaniu jej.

    ReplyDelete
  5. Ceratec czy ceramizer? Co Pan poleca ?

    ReplyDelete
  6. Witam, czy po 6 tys. km olej nadal jest mętny?

    ReplyDelete
  7. No, pacjent xud 1.9 te czyli typowy stary dziad 1.9 na rotacyjnej gdzie wszystkie kable powyrywasz poza otwarciem paliwa a i tak pojedzie. Obserwacje: akustycznie - 0, spalanie - 5-8%, temperatura -2-3 st. C. Po dwoch tygodniach przestalem obserwowac, dla mnie stracone pieniadze skoro olej syntetyczny 5w40 niestety orlen, filtr oryginalny citroen. Przebieg 210 kkm, turbo bezslyszalne. Konsumpcja oleju, do 8 kkm 0 bez wzgledu na gatunek, a ze wymiany co 12 kkm to dolwewki: 0.8 l 10w40, 0.4 l 5w40, 0.2 l 5w50. A i tak najciszej chodzil na fuchsie 10w40 z molibdenem moim zdaniem ale wtedy nie bylo go w PL.

    ReplyDelete

Post a Comment